Essays about: "Kändisar"

Found 4 essays containing the word Kändisar.

  1. 1. A COMPARATIVE STUDY ON HOW THE WORLD WILDLIFE FUND ADAPTED ITS 2014 ENVIRONMENTAL COMMUNICATION CAMPAIGN EARTH HOUR IN SWEDEN AND TURKEY

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Author : Melisa Bergström; [2021]
    Keywords : Climate change; Earth Hour; Environment Communication; Narrative Framing; Symbolic Action; Environmental Advocacy Campaigns; Klimatförändringar; Earth Hour; Miljö Kommunikationskampanj;

    Abstract : Klimatförändringar är ett allvarligt problem som hotar vår planet och alla dess invånare.Världsnaturfonden (World Wildlife Fund) arbetar för att minimera och förhindra de skrämmandekonsekvenser som vi oundvikligen kommer att möta om vi fortsätter att leva och konsumera som vi gör. READ MORE

  2. 2. Celebrity brand endorsing

    University essay from Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Author : Kristoffer Johansson; [2018]
    Keywords : Reklam; reklamfilm; marknadsföring; kändisar; endorserer;

    Abstract : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur svenska reklamproducenter ser på användandet av kändisar i reklam, så kallad celebrity brand endorsing. Att använda kändisar i reklamkampanjer är en vanlig marknadsföringsstrategi i både Sverige och utomlands, och en inledande fundering i studien är huruvida detta bottnar i en övertygelse hos reklamproducenterna om att kändisar "lönar sig". READ MORE

  3. 3. Investing in Celebrities: A Study of the Use of Profiles as Representations of Investment Securities

    University essay from KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Author : Pruek Laochaiyapruek; [2017]
    Keywords : finance; online investment; behaviour; profiles; usability evaluation; heuristic evaluation; user testing; think aloud; interview; user experience;

    Abstract : Walter is a new Swedish investment service website that uses famous people to represent investment securities. It differs from other websites that typically do not use human as investment options. READ MORE

  4. 4. The YouTuber : A Qualitative Study of Popular Content Creators

    University essay from Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Author : Mattias Holmbom; [2015]
    Keywords : youtube; social media; online; popularity; success; content creator; gaming; video games; qualitative; interviews;

    Abstract : Den sociala videoplattformen YouTube firar i år sitt 10-årsjubileum och har under den tiden bildat en kraftfull kultur. Över en biljard användare som delar och tittar på videoklipp innebär att tusentals individer kan kalla webbplatsen YouTube för sin arbetsplats. READ MORE