Essays about: "evenemang"

Showing result 1 - 5 of 56 essays containing the word evenemang.

  1. 1. Creating safe, lively and attractive street spaces in city centres : A case study of Nygatan and Järnagatan in Södertälje

    University essay from KTH/Urbana och regionala studier

    Author : Bakhaya Jeanette; Felicia Norlin; [2023]
    Keywords : sustainability; safe; alive; attractive; street space; city centre; street; design; urban form; mobility; environment; social; enjoyment; movement; public places; pedestrian friendly; hållbarhet; trygg; levande; attraktiv; gaturum; stadskärna; gata; utformning; stadsform; mobilitet; miljö; socialt; njutning; rörelse; offentliga platser; gångvänligt;

    Abstract : Throughout time, cities have been built in different ways and city structures can look different in different places in the world. The urban planning ideal has changed and small narrow alleys in the city have today been replaced by large roads adapted for cars. READ MORE

  2. 2. Investigation of Key Performance Indicators for Multi-Functional Arenas : A Case Study on Avicii Arena and Annexet

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Kevin Lai; [2023]
    Keywords : Stockholm Globe Arena Fastigheter AB SGAF ; Avicii Arena; Annexet; Key Performance Indicators KPI ; events; visitors; electricity consumption; heating consumption; cooling consumption; Data reduction; energy consumption; fluctuations; energy systems; Correlation Analysis; outdoor temperature; event types; Stockholm Globe Arena Fastigheter AB SGAF ; Avicii Arena; Annexet; Nyckeltal; evenemang; besökare; elektricitetsförbrukning; värmeförbrukning; kylförbrukning; Data reduktion; energiförbrukning; fluktuationer; energisystem; korrelationsanalys; utomhus temperatur; evenemangstyper;

    Abstract : This thesis is a collaboration with Stockholm Globe Arena Fastigher AB (SGAF) and focuses on a case study involving the multi-functional arenas Avicii Arena and Annexet in Stockholm, Sweden. The objective of this study is to investigate Key Performance Indicators (KPI) that can sufficiently measure and evaluate monthly and yearly electricity, heating and cooling consumption while considering events and visitors. READ MORE

  3. 3. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Author : Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Keywords : strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Abstract : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. READ MORE

  4. 4. Graph Neural Networks for Events Detection in Football

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Giovanni Castellano; [2023]
    Keywords : Machine Learning; Graph Neural Network; Recurrent Neural Network; Trajectory Data; Football; Events Detection; Maskininlärning; Graph Neural Network; Recurrent Neural Network; Bandata; fotboll; händelsedetektering;

    Abstract : Tracab’s optical tracking system allows to track the 2-dimensional trajectories of players and ball during a football game. Using this data it is possible to train machine learning models to identify events that happen during the match. READ MORE

  5. 5. Landsbygdsföretagen och den gröna omställningen : en studie om företagsutveckling på landsbygden

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Erik Haggarsson Lewis; Manne Rosén; [2023]
    Keywords : Entreprenörskap; landsbygdsentreprenörskap; kontext; inbäddning; landsbygdsutveckling; företagsutveckling; Entrepreneurship; rural entrepreneurship; context; embeddedness; rural development; corporate development;

    Abstract : I Piteå står företagare inför stora förändringar. I samband med de omfattande investeringar som görs inom ramen av den gröna omställningen förändras de kontextuella faktorer som är avgörande för ruralt entreprenörskap, med andra ord företag som härstammar från platsen och anammar platsens unika resurser och som inte kan flyttas någon annanstans. READ MORE