Essays about: "swedish game awards"

Found 3 essays containing the words swedish game awards.

  1. 1. Fly or Die : Converting The Game From SFML to Unity

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Author : Inge Olaisen; [2015]
    Keywords : ;

    Abstract : Fly or Die was a first year project that became fairly successful. It won the Gamer’s Choice Award at the Swedish Game Awards 2013 and has been on display in many locations, both in Sweden and abroad. READ MORE

  2. 2. METAL IN YOUR BRAIN - AI

    University essay from Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Author : Hampus Grönqvist; David Zetterdahl; [2014]
    Keywords : fuzzy logic; artificial intelligence; AI; A*; A*-pathfinding; cooperative gameplay; two dimensional game; 2D; map editor; fuzzy logik; artificiell intelligens; AI; A*; A*-vägfinnande; kooperativt spelande; två-dimensionellt spel; 2D; banskapare;

    Abstract : Denna rapport går igenom utvecklingen av spelet Metal in Your Brain som skickas in som ett bidrag till Swedish Game Awards (SGA), nordens största spelutvecklar-tävling och hur den artificiella intelligensen är uppbyggd och funktionerar. Den artificiella intelligensen är konstruerad på två sätt: fuzzy logic som står bakom de handlingar som en icke spelande karaktär (NPC) tar beroende på vilken situation den befinner sig i och A*-sökning som används för att en NPC ska kunna söka sig fram till ett mål och ta den kortaste vägen eller fly från spelaren för att gömma sig bakom närmsta skydd. READ MORE

  3. 3. Game Entry to Swedish Game Awards : "Winds of Kahlara"

    University essay from Örebro universitet/Akademin för naturvetenskap och teknik

    Author : David Vadi-Dris; Miika Pasma; [2010]
    Keywords : game development; directx; 3d; winds of kahlara; evil toys; SGA; swedish game awards; spelutveckling; directx; 3d; winds of kahlara; evil toys; SGA; swedish game awards;

    Abstract : This is a report that describes the implementation of a computer technical examination project at Örebro University. More specifically it is about how two students have developed a computer game as an entry for Swedish Game Awards, a competition for games developed without interaction from commercial companies. READ MORE