How furniture shopping couldchange through omni-channelretailing and the use of technology-based innovations

University essay from KTH/Industriell marknadsföring

Abstract: Syftet med denna forskning är att få en bättre förståelse för de faktorer som påverkar konsumenternas beslutsfattande vid köp av möbler och hur Omni - kanaler och teknologiska innovationer kan bidra till möbelindustrin och hur det påverkar de olika marknadsföringskanalerna och hur det i slutändan kan förändra upplevelsen för kunden. Den teori som har använts i denna studie omfattar områdena Omni  kanaler, marknadsföring och detaljhandel, allmän detaljhandel och dess kundupplevelse , beslut och konsumentbeteende vid köp av möbler, hur sociala medier påverkar marknadsföringen och teknologiska innovationer inom möbelindustrin. För att förstå hur omni-kanaler och teknologiska innovationer kan ändra kundupplevelsen och marknadsföringskanalerna för möbler, har tre semistrukturerade intervjuer och en undersökning gjorts. Resultatet av denna forskning kommer fram till att ha en teknikbaserad innovation som t.ex. InsideMaps gör köpupplevelsen mer fördelaktigt för både hedoniska och utilitaristiska konsumenter samt skiftar marknadsföringskanalerna åt mer direkt försäljning över Internet . Med hjälp av Internet, kan tillverkaren / återförsäljaren utvidga sitt varumärke till fler människor . Detta beror på det faktum att det blir lättare för kunderna att köpa möbler då de kan visualisera de möbler de köper innan och hur de skulle se ut i sitt eget hem . Men för att detta ska fungera på ett bra sätt är det viktigt att användarupplevelsen är bra. Genom att använda en teknikbaserad innovation kommer även leda till att en tillverkares - återförsäljares Omni - kanal och marknadsföring blir starkare, eftersom sådana innovationer stärker och ger en konkurrensfördel gentemot andra tillverkare - återförsäljare.

  AT THIS PAGE YOU CAN DOWNLOAD THE WHOLE ESSAY. (follow the link to the next page)