Marketing a healthcare product to different industries
Abstract: Denna uppsats har till syfte att undersöka hur hälsovårdsföretag ska
marknadsföra sig mot andra industrier och vilka marknadsföringsverktyg som
är mest effektiva. Uppsatsen behandlar marknadsföringen av produkten och
vad företagen bör fokusera på. Denna studie behandlar även de begränsningar
som kan uppkomma för mindre företag på denna marknad. Vi tyckte att ämnet
var högst relevant eftersom vi är internationella ekonomstudenter med
inriktning på marknadsföring. Studien börjar med att introducera problemet
som sedan följs av relevanta teorier. Efter det kommer vi att introducera
våra ansatser och metoder för detta arbete. Till sist kommer vi presentera
vårt empiriska material för att sedan analysera den och baserat på detta
svara på syfte och forskningsfrågor. I den här studien har vi utfört en
fallstudie på HLR i Norr som är i fas att lansera en produkt mot
potentiella kunder. När vi har samlat in viktig information har vi
intervjuat tre andra företag som vi ansett vara relevanta till forskningen.
I denna undersökning har vi kommit fram till att det går att tillämpa
teorier som berör situationsanalyser. Det har dock funnits faktorer i
analyserna som inte har visats sig vara särskilt viktiga i denna studie.
Vårt resultat visar att det finns marknadsverktyg som är mer användbara än
andra. Som avslutning på denna uppsats har vi även skapat ett
planeringsunderlag där vi framfört våra förslag till HLR i Norr om hur de,
enligt våra resultat, bäst ska marknadsföra och lansera denna produkt.
CLICK HERE TO DOWNLOAD THE WHOLE ESSAY. (in PDF format)