Essays about: "2D top-down game"

Found 2 essays containing the words 2D top-down game.

  1. 1. Measuring Immersion and Enjoyment in a 2D Top-Down Game by Replacing the Mouse Input with Eye Tracking

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Author : Jonatan Fransson; Teemu Hiiriskoski; [2019]
    Keywords : Eye tracking; Immersion; Enjoyment; 2D top-down game; Video game;

    Abstract : Background. Eye tracking has been evaluated and tried in different 2D settings for research purposes. Most commercial games that are using eye tracking use it as an assistive extra input method and are focused around third or first person. There are few 2D games developed with eye tracking as an input method. READ MORE

  2. 2. METAL IN YOUR BRAIN - AI

    University essay from Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Author : Hampus Grönqvist; David Zetterdahl; [2014]
    Keywords : fuzzy logic; artificial intelligence; AI; A*; A*-pathfinding; cooperative gameplay; two dimensional game; 2D; map editor; fuzzy logik; artificiell intelligens; AI; A*; A*-vägfinnande; kooperativt spelande; två-dimensionellt spel; 2D; banskapare;

    Abstract : Denna rapport går igenom utvecklingen av spelet Metal in Your Brain som skickas in som ett bidrag till Swedish Game Awards (SGA), nordens största spelutvecklar-tävling och hur den artificiella intelligensen är uppbyggd och funktionerar. Den artificiella intelligensen är konstruerad på två sätt: fuzzy logic som står bakom de handlingar som en icke spelande karaktär (NPC) tar beroende på vilken situation den befinner sig i och A*-sökning som används för att en NPC ska kunna söka sig fram till ett mål och ta den kortaste vägen eller fly från spelaren för att gömma sig bakom närmsta skydd. READ MORE