Essays about: "4p-modellen"

Found 3 essays containing the word 4p-modellen.

  1. 1. Marknadsföring i etiska företag : en fallstudie av The Smiling Group AB

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Linnea Göransdotter; Rasmus Sjögren; [2017]
    Keywords : Fairtrade; etiska företag; marknadsföring; marknadsföringsmix; marknadsmix; 4P-modellen; P-modellen;

    Abstract : Marknadsföring är viktigt för att kommunicera hur ett företag skapar och kan leverera värde. Ett vanligt sätt för företag att marknadsföra sig är genom 4P-modellen där fokus ligger på produkt, pris, plats och påverkan. Ett annat sätt för företag att kommunicera sitt värde är genom olika märkningar. READ MORE

  2. 2. Lean i ett medelstort livsmedelsföretag för produktionseffektivisering : hur kan Lean implementeras i ett medelstort livsmedelsföretag med syftet att skapa långsiktiga effektivitetsvinster?

    University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Author : Linus Christensson; [2017]
    Keywords : lean lantbruk; ledarskap; produktionseffektivisering; lean production; effektivitetsvinster;

    Abstract : Lean Produktion är resultatet av den arbetsfilosofi som familjen Toyoda under 1800-talet tillämpade inom sina vävstolsfabriker och som sedan vidareutvecklades inom industrin och tjänstesektorn. Under 1940-talet grundades bilmärket Toyota, filosofin togs med in i bilindustrin och blev senare hyllat av hela världen. READ MORE

  3. 3. Social mediemarknadsföring

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Author : Malin Quinteros; Oscar Antbring; [2012]
    Keywords : Sociala medier; web 2.0; marknadsföring; 4p-modellen; kommunikationskanaler; kundvärde; viral marknadsföring; word-of-mouth; buzz-marketing; varumärke.; Fristående kurs;

    Abstract : Resultatet från vår undersökning visar att ett visst engagemang i sociala medier – trots att det inte utgör en nödvändighet för ett företags överlevnad – kan erbjuda stora fördelar och bör närmast ses som en möjlighet. Det kan vara av intresse att finnas där folk finns och det kan tyckas fördelaktigt att, även om man kanske inte väljer att aktivt delta, åtminstone finnas med och om-världsbevaka. READ MORE