Essays about: "CAPRI"

Found 3 essays containing the word CAPRI.

  1. 1. Benchmarking a memetic algorithm for global all-atom protein-protein docking with backbone flexibility

    University essay from Lunds universitet/Kemiska institutionen

    Author : Vera Karlin; [2022]
    Keywords : biochemistry; EvoDOCK; algorithm; protein; iRMSD; DockQ; CAPRI; Chemistry;

    Abstract : Determining how proteins interact with each other to form complexes is very important for understanding both disease and cellular functions, but experimentally determining the structures of these complexes is both tedious and slow, which is why a great number of protein-protein docking algorithms have been developed to predict them. To this day, conformational changes in protein backbones have been one of the largest challenges when making docking predictions. READ MORE

  2. 2. Prediction of the aeroelastic behavior An application to wind-tunnel models

    University essay from KTH/Flygdynamik

    Author : Mickaël Roucou; [2015]
    Keywords : ;

    Abstract : The work of this paper has been done during a Master thesis at the ONERA and deals with the establish-ment of an aeroelastic state-space model and its application to two wind-tunnel models studied at the ONERA. The established model takes into account a control surface input and a gust perturbation. READ MORE

  3. 3. Varumärkesuppbyggnad-Små åtgärder som kan ge stora resultat

    University essay from Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Author : SANNA MUNKBO; MALIN NILSSON; [2010]
    Keywords : brand building;

    Abstract : Titel: Varumärkesuppbyggnad – Små åtgärder som kan ge stora resultatFörfattare:Sanna Munkbo och Malin NilssonHandledare: Göran Andersson, Dana Reklambyrå Rebecca Enar, Capri CollectionTyp av arbete: B-uppsats i textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsutveckling, 15 hpInstitution: TextilhögskolanSpråk: SvenskaHuvudämne: Varumärkesuppbyggnad och marknadsföringsmetoderBakgrund: I dagens samhälle märker man att marknadsföringen spelar en stor roll hos företagen, det har ingen betydelse hur bra produkten är om man inte kan nå ut med den på marknaden. Det krävs också att man lyckas skapa en stark varumärkesprofil och en nisch som gör att man skiljer sig från konkurrenterna. READ MORE