Essays about: "Cultural factors in promotion"

Showing result 1 - 5 of 24 essays containing the words Cultural factors in promotion.

  1. 1. Dagvatten och dess potentialer : en studie om dagvattenanläggningar med rekreativa värden

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : My Malmberg; [2023]
    Keywords : hållbar dagvattenhantering; vatten och landskapsarkitektur; rekreation; upplevelsevärden; kulturella ekosystemtjänster; landskap och miljöpsykologi; klimatförändringar; skyfall;

    Abstract : I dagens samhälle är klimatförändringar ett faktum och det innebär ett varmare klimat och ökad nederbörd. Samtidigt går utvecklingen i den urbana miljön mot ökande andel hårdgjorda ytor. Tillsammans för detta med sig mer dagvatten att hantera samt sämre möjligheter för vattnet att infiltrera i marken. READ MORE

  2. 2. Be Proud of Your Menstruation! A case study of commodity feminist discourse in mainland China.

    University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Author : Yiyun Zhu; [2022]
    Keywords : Menstruation; Femvertising; Regional adaption; Orientalism; Critical Discourse Analysis CDA ; Social Sciences;

    Abstract : Adopting a critical discourse analysis approach, this study presents a case study around the “Menstruation should not be hidden” campaign launched by the Swedish brand, Libresse, in the Chinese market. With the aim to explore how does the brand strategically use female empowering discourse to construct new meanings of menstruation for a regional market, and the socio-cultural factors involved. READ MORE

  3. 3. Mångfald av arter bland stadens träd : hur olika kommuner i Sverige arbetar med mångfald av trädarter i urbana miljöer

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Linnéa Eliasson; [2022]
    Keywords : artdiversitet; artmångfald; urbana träd;

    Abstract : Träden i staden fyller många viktiga funktioner, dels för stadens ekosystem och dess tillhandahållande av ekosystemtjänster, dels för bevarandet av biologisk mångfald. Träden bidrar med många effekter som skapar bättre klimat och livskvalitet i städerna, till exempel renare luft och behagligare lokalklimat. READ MORE

  4. 4. Cultural awareness for competitiveness in the global market  IKEA’s Japan adventures as case study

    University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Author : Yulia Lindholm; [2022]
    Keywords : Culture; Culture awareness; Globalization; Marketing Mix; Adaptation; Standardisation; Case Study;

    Abstract : In internationalisation, entering new markets is a challenging and risky process.  There are various factors to consider when planning a strategic approach to meet the demand and preferences of customers in a foreign market. To meet this challenge, knowledge of the new market plays a major role in the outcome of internationalization. READ MORE

  5. 5. Knowledge Sharing in Cross-Cultural Virtual Teams of an NGO : Exploring the motivation for knowledge sharing of individuals

    University essay from Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Author : Hanna Byström; Marina Jäger; [2021]
    Keywords : Knowledge Management; Knowledge Sharing; Motivation; Cross-Cultural; Virtual; NGO; Teams; Motivation; Individuals;

    Abstract : Purpose – This master thesis aims to investigate knowledge sharing within two selected cross-cultural virtual teams of a non-governmental organization. The particular focus of this study is on the motivation for knowledge sharing of the individual team members. READ MORE