Essays about: "Distribution channel and sales"

Showing result 1 - 5 of 19 essays containing the words Distribution channel and sales.

  1. 1. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE

  2. 2. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE

  3. 3. Adaptation of Shipment Consolidation and Distribution Network Design to Omni-channel Retailing

    University essay from Lunds universitet/Teknisk logistik

    Author : Johan Deniz; Martin Månsson; [2019]
    Keywords : Technology and Engineering;

    Abstract : Title: Adaptation of shipment consolidation and distribution network design to omni-channel retailing Authors: Johan Deniz, Martin Månsson Supervisor: Joakim Kembro, Department of Industrial Management and Logistics, Faculty of Engineering, Lund University Problem description: Global retailers tend to have complex distribution networks. A part of the complexity stems from trade-offs in deciding which distribution mode to choose when transporting goods from the suppliers to the customers. READ MORE

  4. 4. Creating Value and Identifying Opportunities for Innovation in E-commerce on the B2B Market. : A case study of the distribution and construction industries in Sweden.

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : MATILDA NORDQUIST; OLIVIA NORLIN; [2019]
    Keywords : ;

    Abstract : Purpose - The purpose of this research is to examine the effect of e-commerce in the B2B market. Focus has been on how customer values and the front end of innovation are affected from a distribution company’s and construction industry’s point of view. READ MORE

  5. 5. Dynamics in the Swedish Grocery Retail Industry : The current landscape, challenges and levers in distribution for Swedish grocery retailers

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Erhan Kayhan; Leo Rönnbäck; [2019]
    Keywords : Grocery retail; E-grocery; E-commerce; Distribution channels; Distribution challenges; Omni-channel; Brick and mortar; Click and Collect; Home Delivery; Dagligvaruhandel; E-dagligvaruhandel; E-handel; Distributionskanaler; Distributionsutmaningar; Omni-channel; Fysiska butiker; Click and Collect; Hemleverans;

    Abstract : There is a significant transformation taking place in today’s retail landscape with the increasing adoption of digital technologies in society. Customers are finding new purchasing habits and retailers are exploring different channels to serve customers in. READ MORE