Essays about: "Eye preference"
Showing result 1 - 5 of 14 essays containing the words Eye preference.
-
1. Research of appropriate luminance level of monitor screens in workplace
University essay from Högskolan Dalarna/InformatikAbstract : MÅL: Huvudsyftet med den här studien är att undersöka hur naturligt ljus påverkar det mänskliga ögats preferens för skärmens ljusstyrka när man tittar på en datorskärm. METODER: Tre experiment genomförs för att mäta i vilken utsträckning solljus förändrar bakgrundsljuset i form av solstrålning. READ MORE
-
2. Gestaltning av Sveaparken i Hedemora : hur kan rumslighet gestaltas för att gynna mental återhämtning?
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : En av parkers viktiga funktioner är den rekreation och välmående som de ger dess besökare, och det skulle vara värdefullt om dessa effekter kunde förstärkas ytterligare. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur gestaltningen kan förbättra dessa funktioner med ett fokus på att gestalta rumsligheter. READ MORE
-
3. Neoclassical Realist Reasons for EU's Pragmatic Approach to its Eastern Neighbor Belarus
University essay from Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingAbstract : The research aims at conducting Neoclassical Realist Foreign Policy Analysis of EU's Eastern Partnership, to elicit the neoclassical realist reasons for EU's pragmatism in relations with Belarus. The reasons identified by the literature for EU's pragmatism in Belarus revolves around structural and domestic factors. READ MORE
-
4. Why is a spectator’s eye caught? : A qualitative study exploring Sponsorship Communication in an Entertainment Event context
University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Abstract : Background: Sponsorships are a way for brands to communicate with their observers at entertainment events. Sponsorship cues, event context, and consumer/sponsor relationships are important to be aware of in order to create impacting sponsorship communication. READ MORE
-
5. Factors influencing brand preferences for instant foods: A comparative study between Sweden and Bangladesh
University essay from Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiAbstract : Aim: This study aims to investigate the factors that influence consumers' brand preferences for instant foods focusing on the graduate-level students of Sweden and Bangladesh. Methodology: The research applied a qualitative approach. Semi-structured online interviews were conducted with ten graduate-level students from Sweden and Bangladesh. READ MORE