Essays about: "Focus COST LEADERSHIP STRATEGY."

Showing result 1 - 5 of 13 essays containing the words Focus COST LEADERSHIP STRATEGY..

  1. 1. Implementing a Take-back Scheme in the Swedish Fashion Industry : a Dynamic Capability Perspective

    University essay from Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Author : Louisa Svensson; Sara Biondani; [2020]
    Keywords : Take-back Scheme Implementation; Dynamic Capabilities; Circular Business Models; Closed-loop Fashion; Retailers;

    Abstract : Background As of today the textile and fashion industry mainly relies on a linear production model, also referred to as the take-make-waste system. This economy depends solely on the single use of raw materials leaving space for an open-ended production and no intention of salvaging or recovering resources. READ MORE

  2. 2. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE

  3. 3. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE

  4. 4. How to Achieve Profitable Growht for SME:s : A Study of the Swedish Wood Industry

    University essay from Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Author : Pontus Larsson; Fredrik Möller; [2020]
    Keywords : Tillväxt; SME; aktiviteter;

    Abstract : Profit and growth are the pillars of all business enterprises. The Swedish wood industry has historically been characterized by pressured margins and marginal growth, and in particular SME's have had many challenges in regard to long-term success. READ MORE

  5. 5. Small enterprises’ marketing strategy in the digital era : A study of hotels in Sweden

    University essay from Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Author : Tobias Pettersson; Daniel Tadesse; [2019]
    Keywords : Marketing Mix; Hotel Industry; Digitalization; Social Media Marketing; Customer Satisfaction.;

    Abstract : Aim: The aim of this study is to explore small enterprises’ marketing strategy and the digital tools that can improve their odds in the market against competitors and gain competitive advantage. Method: Qualitative study was conducted using primary and secondary data for this study, where primary data was collected through ten semi-structured interviews. READ MORE