Advanced search

Showing result 1 - 5 of 12 essays matching the above criteria.

  1. 1. CSR communication and the use of recycled synthetic fibres in the fashion industry: A content analysis study of two Swedish fashion brands

    University essay from Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning; Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Author : Linn Löfling; [2023]
    Keywords : recycled synthetic fibres; fast fashion; slow fashion; CSR communication; Earth and Environmental Sciences;

    Abstract : The fashion industry is one of the largest contributors to environmental issues and has a significant part of plastic production due to the use of synthetic fibres. Much scientific research indicates that the fast fashion model is a significant part of using synthetic fibres; however, slow fashion brands are also using the fibres. READ MORE

  2. 2. Perceptions of Swedish Dairy Companies and Their Role in Sustainable Development

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Kimberly Akiko Nakayama; [2023]
    Keywords : sustainable development; Swedish dairy industry; sustainability communication; hållbar utveckling; svensk mejeriindustri; hållbarhetskommunikation;

    Abstract : I denna uppsats utforskar författaren hur svenska mejeriföretag uppfattas som hållbara. Både från anställda inom Sverige största mejeriföretags perspektiv och från svenska konsumenters perspektiv. READ MORE

  3. 3. Kommunikation och klimatpåverkan vid nybyggnation i Sverige : jämförelse mellan betong och träbyggnationer

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Carl Holmström; Adam Thorell; [2023]
    Keywords : Betongbyggnader; hållbarhet; klimatpåverkan; kommunikation; livscykelanalys; träbyggnader;

    Abstract : Studiens syfte är att kartlägga hållbarhetskommunikation angående materialval kopplade till de nyligen införda kraven på klimatdeklaration vid nybyggnation i Sverige. Studiens fokus ligger på att jämföra kommunikation från myndigheten Boverket samt företag som producerar byggnadsmaterial. READ MORE

  4. 4. That's why we're changing to all-electric : En multimodal kritisk diskursanalys av Volvo Cars hållbarhetskommunikation ideras reklamfilmer

    University essay from Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Author : Linn Backman; David Fiedler; [2022]
    Keywords : Hållbarhet; multimodal kritisk diskursanalys; grönmålning; budskapsstrategier; CSR; intygsreklam; Volvo Cars; reklamfilmer;

    Abstract : Företaget Volvo Cars återfinns på Sustainable Brand Index lista över de mest hållbaravarumärkena enligt svenska konsumenter. Samtidigt verkar företaget inom en av de mestklimatbelastande branscherna. READ MORE

  5. 5. Information asymmetry in mutual funds’ sustainability communication and its effects on sustainable development

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Gunnar Wahlqvist Odenman; Filip Nordgren Motsanos; [2021]
    Keywords : Information asymmetry; communication; sustainability; content analysis; noise; SFDR; sustainable finance disclosure regulation; mutual funds; KIID; key investor information document; qualitative content analysis; adverse selection;

    Abstract : Information asymmetry with regards to sustainable investments limits private investors’ ability to make educated investment choices. This thesis explores how information asymmetry can materialize in the sustainability communication of five mutual funds through a qualitative content analysis of Key Investment Information Documents. READ MORE