Essays about: "Köpbeteende"
Showing result 21 - 25 of 34 essays containing the word Köpbeteende.
-
21. Communicating - what and to whom? : A Qualitative Study of Stadium's CSR Practice and External Communication
University essay from Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaAbstract : This report discusses the subject of corporate social responsibility (CSR) and CSR communication at Stadium. The study’s purpose is to study the role of sustainability in corporate social responsibility. This is executed through studying how Stadium chooses to communicate their sustainability practices externally. READ MORE
-
22. User centered analysis of customer behaviours in the fast moving consumer goods sector
University essay from Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiAbstract : As digital solutions become a more integrated part of peoples’ everyday life, their purchasing patterns are changing. Today it is easier to research products and purchases can be performed anytime, anywhere. The change is apparent in most retail sectors but not as much in the fast moving consumer goods sector. READ MORE
-
23. Konsumenters etiska köpbeteende
University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementAbstract : Syftet med vårt arbete är att ge ett bidrag till det kunskapsgap som råder på forskningsområdet gällande konsumenters etiska köpbeteende. Detta avser vi att göra genom att ta reda på vad som driver konsumenter till köp av Fairtradevin. Vi avser även att försöka urskilja hur den typiske Fairtradevinkunden ser ut. READ MORE
-
24. Unga konsumenters köpvanor rörande växter : en studie av hur unga konsumenter väljer växter
University essay from SLU/Dept. of People and SocietyAbstract : Dagens konsumenter inom alla ålderskategorier handlar idag blommor och växter i genomsnitt 10,2 gånger per år. Den yngre generationen som är upp till 29 år (generation Y) har inköpsfrekvensen sjunkit från att handla 4,7 gånger per år till 4,3 gånger per år (Gfk, 2012, muntl.). READ MORE
-
25. Konsumenters köpbeteende : hur handlar kvinnor?
University essay from Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanAbstract : Syftet med detta arbete är att ta reda på hur konsumenter handlar konfektion och hur butiker kan påverka kunden till köp i butik. Metoden bygger på sökande av information genom litteratur, Internet, intervjuer och en enkätundersökning. Avgränsningen kring konsumentundersökningen är att endast studera kvinnor i åldrarna 20-60 år. READ MORE