Essays about: "LOHAS"

Found 4 essays containing the word LOHAS.

  1. 1. Enviropreneurial Marketings relation till svenska SM–företags hållbarhetsaktiviteter : resultatet av en kvalitativ fallstudie på tre internetbaserade företag

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Ludvig Hindström; Ludvig Klasman; Niklas Sauer; [2019]
    Keywords : enviropreneurial marketing; SME; entrepreneurial marketing; word-ofmouth; green marketing; LOHAS; app; hållbarhet; sociala medier;

    Abstract : Marknadsföring är en vital del för varje företags framgång på marknaden. På senare år har hållbarhets trender blivit allt mer attraktivt och att de svenska konsumenternas preferenser successivt förflyttar sig mot mer hållbara alternativ. READ MORE

  2. 2. The Bilateral transition of product labels in Sweden : A study on product labels with emphasis on food and sustainable profiling

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Author : Axel Lindgren; [2018]
    Keywords : Bilateral transition; Product labels; Food labels; Sustainable consumption; Food; Sustainability; Environment; CSR; LOHAS; Consumer jungle; Consumer;

    Abstract : The present thesis aims to explore and argue for an idea called Bilateral transition. Bilateral transition is based on the concepts of Corporate Social Responsibility (CSR) and sustainable consumption and relates to how organisations behind product labels develop their profiling of product labels in a Swedish context. READ MORE

  3. 3. Customers’ attitude towards certified food service : The influence of green attributes, green skepticism and the comparison of LOHAS

    University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Author : Xiaofang Zhang; Kajin Fares; [2017]
    Keywords : certified food service; LOHAS; consumers’ attitude; green skepticism; administrative CSR; green practices; organic menu;

    Abstract : Background: Consumers have become more eco-friendly conscious than before, and therefore the demand for organic and environmentally-friendly products has increased during the past decade. Companies are committing to various green practices to improve company's image. READ MORE

  4. 4. När leder kännedom till handling? : en studie om hur den ekologiska miljömärkningen KRAV kan nå ut till fler konsumenter

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Oscar Palm; Fanny Skoglund; [2013]
    Keywords : KRAV; marknadsföring; kommunikation; sociala medier; målgrupp;

    Abstract : Jordbruket är den mest klimatkänsliga sektorn som både påverkas av och påverkar klimatförändringarna. Ekologiska livsmedel är att föredra ur miljösynpunkt då konstgödsel och bekämpningsmedel inte förekommer i den ekologiska odlingen. KRAV-märkningen är Sveriges mest kända miljömärkning och visar att en vara är ekologisk odlad. READ MORE