Essays about: "Modeindustrin"

Showing result 1 - 5 of 18 essays containing the word Modeindustrin.

  1. 1. CSR communication and the use of recycled synthetic fibres in the fashion industry: A content analysis study of two Swedish fashion brands

    University essay from Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning; Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Author : Linn Löfling; [2023]
    Keywords : recycled synthetic fibres; fast fashion; slow fashion; CSR communication; Earth and Environmental Sciences;

    Abstract : The fashion industry is one of the largest contributors to environmental issues and has a significant part of plastic production due to the use of synthetic fibres. Much scientific research indicates that the fast fashion model is a significant part of using synthetic fibres; however, slow fashion brands are also using the fibres. READ MORE

  2. 2. Digital transformation in the fashion industry - Understanding collaborative technology adoption

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Klara Anderhagen Holmes; [2023]
    Keywords : Digital transformation; technology adoption; team technology adoption; technology implementations; 3D CAD in fashion design; team interaction; collaborative adoption; Digital transformation; teknikimplementering; teknikimplementering genom samarbete; 3D CAD i modeindustrin; team-interaktioner;

    Abstract : Digital transformation is changing the world with new technology being employed and changing how different industries approach their operations. The pressure of transformation is felt by the fashion industry, where the design process is changing through the use of new technology, such as 3D CAD systems for developing garments. READ MORE

  3. 3. Communication Strategies for Branding of Circular & Sustainable Products in the Fashion Industry : A Case Study of H&M Group

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Syeda Shehreen Fatima; [2022]
    Keywords : Circular Economy; Branding; Communication; H M Group; Sustainability; The Fashion Industry; Environmental Impact; Cirkulär ekonomi; Varumärkesbyggande; Kommunikation; H M Group; Hållbarhet; Modeindustri; Miljöpåverkan;

    Abstract : The fashion industry has a significant environmental impact due to its high rate of production and consumption. In order to become sustainable, fashion businesses are making fundamental changes in their business models. READ MORE

  4. 4. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Keywords : Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Abstract : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. READ MORE

  5. 5. Att särskilja sig genom grön marknadsföring : en flerfallstudie på modebranschen

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Adrian Cicek; Alexander Wallin; [2022]
    Keywords : Grön marknadsföring; marknadskommunikation; AIDA-modellen; positionering legitimitet;

    Abstract : I dagens samhälle har den gröna marknadsföringen blivit allt vanligare, det beror på att konsumenter har blivit medvetna om klimatförändringar som modeindustrin står för. Modeföretagen har stor påverkan på klimatet samtidigt som konsumtion av kläder har ökat den senaste tiden. READ MORE