Advanced search

Showing result 1 - 5 of 6 essays matching the above criteria.

  1. 1. Musical interaction in online music education

    University essay from Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Author : Tobias Fejne Allvin; [2022]
    Keywords : Actor-network theory; Covid-19 pandemic; Mediation; Musical interaction; Networks; Online music education; Reification; Social constructionism; Technology; Educational Science; Music Education; Aktör-nätverksteori; Covid-19 pandemin; Mediering; Musikaliskt samspel; Nätverk; Online undervisning; Reifikation; Socialkonstruktionism; Teknologi; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Performing Arts; Social Sciences;

    Abstract : The present study seeks to examine musical interaction in online education. Although the study focuses on how teachers have adapted their teaching methods to the new circumstances dictated by the still-ongoing covid-19 pandemic, the ambition has also been to investigate how a beneficial music education online could be conducted in order to promote a global teaching environment with sustainable travelling habits. READ MORE

  2. 2. Musik och språkutveckling : En intervjustudie om musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan.

    University essay from Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Author : Camilla Johansson; [2022]
    Keywords : music; linguistic development; singing; music therapy; sociocultural perspective; interviews; musik; språkutveckling; sång; musikterapi; sociokulturellt perspektiv; intervjuer;

    Abstract : Syftet med föreliggande studie är att undersöka musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som ett redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan, samt vilka samverkande faktorer de uppfattar finns mellan språket och musiken. Intresset är att belysa musikens möjliga användningsområden utöver ordinarie musikundervisning och att diskutera musikämnets förutsättningar i skolan. READ MORE

  3. 3. Ethno-Using Borders as Bridges

    University essay from Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Author : Linus Ellström; [2016]
    Keywords : ethno; gehörsinlärning; kamratlärande; kulturell mångfald; musikundervisning; traditionell musik; visuell etnografi; utbildningsvetenskap; musikpedagogik; cultural diversity; learning by ear; music education; traditional music; peer-learning; visual ethnography; educational science; Social Sciences; Performing Arts;

    Abstract : The classrooms of today represents a variety of different cultures, a facet that is often problematized. This research explores how a multicultural context can be used as resource, instead of an obstacle. READ MORE

  4. 4. “Shout to the people the reality, and they dance it!” : A case study on the synergies and challenges between music, youth empowerment, sustainable development and social change in the Gambia

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Author : Elias Rådelius; [2016]
    Keywords : music; sustainability; development; communication for development; social change; music education; youth; freedom of expression; artistic expression; The Gambia; musik; hållbarhet; utveckling; kommunikation; social förändring; musikundervisning; ungdomar; yttrandefrihet; konstnärlig frihet; Gambia;

    Abstract : This case study examines the role of music and music-making for the youth in Brikama, the Gambia in terms of freedom of expression, sustainable development and social change. The study is situated within a project where young musicians with different backgrounds wrote and recorded their own songs during workshops with established musicians. READ MORE

  5. 5. Eurhythmics and Body-based Music Education- Methods for Increasing Mutual Integration

    University essay from Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Author : Katarina Lundberg; [2015]
    Keywords : Educational Sciences; Mutual Integration; Cultural Diversity; Body-based Music Education; Eurhythmics; El Sistema; utbildningsvetenskap; musikpedagogik; ömsesidig integration; kulturell mångfald; rörelsebaserad musikundervisning; rytmikpedagogik; Performing Arts; Social Sciences;

    Abstract : Syftet med undersökningen är att rapportera hur rytmikpedagogik och rörelsebaserad musikundervisning kan bidra till ömsesidig integration bland elever i en multikulturell svensk skola. Jag har genomfört en studie där jag kombinerar en internetbaserad enkät med en fokusgruppsintervju. READ MORE