Essays about: "Non-commercial advertising"
Found 3 essays containing the words Non-commercial advertising.
-
1. Beyond the Billboard; How advertised prices affect how you feel, think, and behave
University essay from Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiAbstract : Commercial advertisements are intended to persuade consumers to purchase products, but their influence often extends unintentionally and uninvitedly to non-commercial domains. Researchers have uncovered many such, unintended ad effects - good and bad - from lowered self-esteem to increased empathy. READ MORE
-
2. The language of non-commercial advertising: A pragmatic approach
University essay from Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleAbstract : The current study has explored the language of 30 non-commercial advertisements, both quantitatively and qualitatively, within the framework of pragmatics. The main incentive was to conduct an investigation into how the advertiser working with such a philanthropic genre employs attention-seeking, informing and persuading functions when she communicates with her audience. READ MORE
-
3. Vem får tala i staden? : en undersökning av reklam i Göteborg och hur den hanteras i det offentliga rummet
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Denna uppsats syftar till att undersöka hur reklamens utbredning i staden ser ut och koppla det till det offentliga rummet och invånarnas rätt till att komma till tals. Genom att studera hur reklam och skyltning förekommer i Göteborg samt hur man från stadens sida ser och reglerar frågan vill jag konkretisera ämnet. READ MORE