Essays about: "Outdoor advertising"

Showing result 1 - 5 of 14 essays containing the words Outdoor advertising.

  1. 1. The Revolution(Race) of influencer marketing : a qualitative study of influencer’s perspective of how to represent an outdoor clothing brand

    University essay from Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Author : Michelle Dam; [2022]
    Keywords : Influencer; Influencer Marketing; Social Media; Brand; Advertising;

    Abstract : Background: The digitalization has challenged the retail fashion industry and forces them to continuously find new strategies to survive in today’s market. Nowadays, the marketing strategy works differently, and some marketing is built upon how a collaboration would look together with an influencer and how it should be communicated to the influencers followers. READ MORE

  2. 2. Marketing communications in conditions of strict regulation of advertising: case of the alcohol market

    University essay from Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Author : Yulia Lunina; [2020]
    Keywords : Dark market; alcohol marketing; marketing communication tools; the AIDA model;

    Abstract : This master's thesis explores the impact of marketing communication tools on consumer behavior in the Russian alcohol market. Russia is a dark market. The dark market is a market where outdoor advertising is prohibited, as well as advertising on TV and radio. READ MORE

  3. 3. Torget som demokratisk arena : och hur den påverkas av utomhusreklam och kommersialiseringen av det offentliga rummet

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Lisa Berglind; [2018]
    Keywords : demokrati; utomhusreklam; kommersialisering; offentligt rum; torg; medborgare;

    Abstract : Många hävdar att det offentliga rummet genomgår en privatisering, på vilket sätt påverkar det ett utrymme som ska vara till för alla? Blir vissa intressen prioriterade andras och vad kan det få för konsekvenser? Med utgångspunkt i hur utomhusreklam och andra, liknande kommersiella intressen påverkar stadens torg som demokratisk arena undersöks hur privata intressen tar plats i det offentliga rummet. Med hjälp av exemplet Gustav Adolfs torg i Malmö och de kompletterande frågeställningarna “Vilka krav kan vi ställa på torget som demokratisk arena?”, “Hur har utomhusreklamen förändrats sen det introducerades och hur ser den ut idag??”och “Hur har kommersiella intressen påverkat det offentliga rummets funktion?” syftar uppsatsen att svara på om “utomhusreklam och andra kommersiella intressen kan påverka torgets möjlighet att fungera som en stads demokratiska aren?” Ämnet undersöks genom en litteraturstudie som börjar med att definierar begreppet demokratisk arena för att sen gå vidare till att redogöra för hur det offentliga rummet har kommersialiserats de senaste decenniet, hur utomhusreklamen har förändrats sen början av 1900-talet och hur den fungerar idag. READ MORE

  4. 4. Creating brand awareness in outdoor advertising : Designing for interactivity and presence

    University essay from Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Author : Fredrik Kedfors; Veronika Madzinova; [2015]
    Keywords : Interactivity; Advertising; Presence; Brand Awareness; Traditional Advertising; Interactive Advertising; Outdoor advertising; Human-Computer Interaction;

    Abstract : This thesis aims to explore the design process of incorporating elements of presence and interactivity in order to measure brand awareness in outdoor advertising. The paper starts out with a description of research related to the field. READ MORE

  5. 5. Outdoor Advertising and Gender Differences : Factors Influencing Perception and Attitudes

    University essay from Stockholms universitet/JMK

    Author : Yulia Belinskaya; [2015]
    Keywords : outdoor advertising; attitudes towards advertising; gender differences; recall of advertising;

    Abstract : The thesis examines attitudes towards outdoor advertising, with strong emphasis on gender-based differences. The research intends to reveal the most influencing factors, including gender, format, different images and recall. Earlier researchers have argued that females are inclined to rate advertisements more positively than men. READ MORE