Essays about: "Platsmarknadsföring"
Showing result 1 - 5 of 11 essays containing the word Platsmarknadsföring.
-
1. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenAbstract : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. READ MORE
-
2. Marketing Sense of Place : recruiting people to Resele
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : This Bachelor’s thesis in rural development aims to examine the relationship between place identity and place marketing in a place prized for its efforts to attract new comers. The material has been collected through print and web-based marketing materials, observations in the village and group interviews with active members of the community. READ MORE
-
3. Nudging: Within the Context of Place Marketing
University essay from KTH/Fastigheter och byggandeAbstract : Sergels torg in Stockholm, Sweden, and the surrounding areas have possibly negative associations in the minds of individuals. To then influence and change a negative mindset related to a place can be a difficult task for real estate managers. READ MORE
-
4. På upptäcktsfärd i Sagobygden : hur det immateriella kulturarvet används i en bygd
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Denna studie syftar till att undersöka hur immateriellt kulturarv används och framträder i vad som har kommit att kallas Sagobygden, vars område täcks av Ljungbys, Alvestas, och Älmhults kommuner i Kronobergs län. Kulturarv är av stor vikt för bland annat kulturell mångfald och sägs ha en betydande påverkan på regioners ekonomi. READ MORE
-
5. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. READ MORE