Essays about: "Rättvisemärkt"
Found 4 essays containing the word Rättvisemärkt.
-
1. Environmental and social certifications on coffee : A study of consumer perceptions
University essay from Institutionen för temaAbstract : Using coffee as the example, the five certifications; Rainforest Alliance, Fairtrade, UTZ Certified, EU certification for organic farming and KRAV are explored. A consumer perception survey and a comparative analysis of the certifications true achievements are compared in order to establish how well consumer perceptions reflect certification demands. READ MORE
-
2. Är rättvisemärkt värdeskapande? : en kvantitativ undersökning ur ett studentperspektiv
University essay from SLU/Dept. of People and SocietyAbstract : Background: There is no guarantee that products should be equitable produced. Many products in today's trade is produced by minors, resulting in poor working environment, and gives the workers low payment. Fairtrade is the only label on the market that ensures that farmers receive fair payment for their products. READ MORE
-
3. Mellanmålsvanor i Sverige : en enkätundersökning om preferenser och vanor kopplade till konsumtion av mellanmål
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Denna studie kartlägger vad personer i Sverige konsumerar till mellanmål, vilka preferenser och vanor de har samt undersökt hur olika demografiska attribut påverkar mellanmålskonsumtion, preferenser och beteenden. Huvudfrågorna är: Vad äter svenska mellanmålskonsumenter till mellanmål och hur påverkas vanorna av demografiska attribut? När konsumerar de sina mellanmål? Vilka preferenser kring mellanmål har de? Vilka vanor har de? Hur ser trenderna ut som rör mellanmål? Studien som genomfördes mellan den 16 och 30 juni 2004 bygger på en enkätundersökning över Internet i vilken 343 svenska mellanmålskonsumenter i åldrarna 16-45 tillfrågats. READ MORE
-
4. Ethics and Environment in the Coffee Sector : A case study of Löfbergs Lila
University essay from Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperAbstract : Coffee is a much enjoyed everyday-luxury in many parts of the world. It is not only enjoyed as a stimulant but also for social activities. “Fika” is a Swedish word which is difficult to translate and basically means to-have-coffee-with-friends. Coffee is so loved in Sweden that the average Swede consumes about nine and a half kilogram per year. READ MORE