Essays about: "Rättvisemärkt"

Found 4 essays containing the word Rättvisemärkt.

  1. 1. Environmental and social certifications on coffee : A study of consumer perceptions

    University essay from Linköpings universitet/Institutionen för tema; Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Author : Alexander Sjöberg; Louise Wall; [2009]
    Keywords : Coffee; Greenwashing; Consumer perceptions; Certifications; Organic; KRAV; Fair Trade; Rainforest Alliance; UTZ Certified; European Union certification for organic farming.; Kaffe; Greenwashing; Konsumentuppfattningar; Certifieringar; Ekologiskt; KRAV; Rättvisemärkt; Rainforest Alliance; UTZ Certified; Europeiska Unionens certifiering för ekologiskt jordbruk.;

    Abstract : Using coffee as the example, the five certifications; Rainforest Alliance, Fairtrade, UTZ Certified, EU certification for organic farming and KRAV are explored. A consumer perception survey and a comparative analysis of the certifications true achievements are compared in order to establish how well consumer perceptions reflect certification demands. READ MORE

  2. 2. Är rättvisemärkt värdeskapande? : en kvantitativ undersökning ur ett studentperspektiv

    University essay from SLU/Department of Work Science, Business Economics, and Environmental Psychology

    Author : Maria Hällman; Johannes Lindmark; [2008]
    Keywords : Rättvisemärkt; Fairtrade; värdeskapande; Corporate Social Responsibility; marknadsföringsmix; marknadsundersökning;

    Abstract : Background: There is no guarantee that products should be equitable produced. Many products in today's trade is produced by minors, resulting in poor working environment, and gives the workers low payment. Fairtrade is the only label on the market that ensures that farmers receive fair payment for their products. READ MORE

  3. 3. Mellanmålsvanor i Sverige : en enkätundersökning om preferenser och vanor kopplade till konsumtion av mellanmål

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Andreas Westling; [2008]
    Keywords : mellanmål;

    Abstract : Denna studie kartlägger vad personer i Sverige konsumerar till mellanmål, vilka preferenser och vanor de har samt undersökt hur olika demografiska attribut påverkar mellanmålskonsumtion, preferenser och beteenden. Huvudfrågorna är: Vad äter svenska mellanmålskonsumenter till mellanmål och hur påverkas vanorna av demografiska attribut? När konsumerar de sina mellanmål? Vilka preferenser kring mellanmål har de? Vilka vanor har de? Hur ser trenderna ut som rör mellanmål? Studien som genomfördes mellan den 16 och 30 juni 2004 bygger på en enkätundersökning över Internet i vilken 343 svenska mellanmålskonsumenter i åldrarna 16-45 tillfrågats. READ MORE

  4. 4. Ethics and Environment in the Coffee Sector : A case study of Löfbergs Lila

    University essay from Karlstads universitet/Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Author : Linda Persson; [2008]
    Keywords : sustainable consumption; sustainable development; CSR; social responsibilities; consumer power; coffee; fairtrade; political consumption; hållbar konsumtion; hållbar utveckling; CSR; socialt ansvar; konsumentmakt; kaffe; Löfbergs Lila; rättvisemärkt; politisk konsumtion;

    Abstract : Coffee is a much enjoyed everyday-luxury in many parts of the world. It is not only enjoyed as a stimulant but also for social activities. “Fika” is a Swedish word which is difficult to translate and basically means to-have-coffee-with-friends. Coffee is so loved in Sweden that the average Swede consumes about nine and a half kilogram per year. READ MORE