Essays about: "Reklambranschen"
Showing result 1 - 5 of 6 essays containing the word Reklambranschen.
-
1. Structural sexism, “it's just a coincidence” : An interview study on the silence at Swedish advertising agencies
University essay from Stockholms universitet/JMKAbstract : Sweden has been named one of the most equal countries in the world and is a role model for many. Despite this, there are hierarchies within companies that favor white middle-aged men. This has raised questions about what gender equality actually looks like in practice. READ MORE
-
2. The need of Enterprise UX : A case study of designing a tool for the advertising campaign planning process
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : Enterprise software has traditionally focused on functionalities over experiences. When enterprise software is becoming a core part of work, knowledge about the experiences can result in an enhanced working situation for employees and become a useful tool for them. READ MORE
-
3. Celebrity brand endorsing
University essay from Högskolan Dalarna/BildproduktionAbstract : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur svenska reklamproducenter ser på användandet av kändisar i reklam, så kallad celebrity brand endorsing. Att använda kändisar i reklamkampanjer är en vanlig marknadsföringsstrategi i både Sverige och utomlands, och en inledande fundering i studien är huruvida detta bottnar i en övertygelse hos reklamproducenterna om att kändisar "lönar sig". READ MORE
-
4. Det övertygande förslaget : visuell retorik inom landskapsarkitektur
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Det är genom skissen, teckningen och bilden som landskapsarkitekten främst kommunicerar sina tankar och idéer till sin omvärld. Men vad är det egentligen som avgör hur en betraktare uppfattar en bild? I denna uppsats undersöks och analyseras landskapsarkitektens gestaltande bild utifrån perspektivet att bildens utformning i sig kan vara väldigt viktig för att lyfta fram ett vinnande koncept. READ MORE
-
5. TITTA - en metod för att skapa konstruerade perspektiv
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Detta arbete skrev jag under våren 2011. Anledningen till hela arbetet är min fascination för bilder. Redan under mitt kandidatarbete såg jag hur bilder kan vara till stor hjälp för att aktivera och engagera människor. READ MORE