Essays about: "Reklambyrå"
Found 5 essays containing the word Reklambyrå.
-
1. The Process : a study of an advertising agencys creative work procedure
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanAbstract : Kreativitet och kreativa processmodeller kan ses som verktyg som i marknadskommunikationsbranschen kan användas för att ta fram marknadskommunikation som tilltalar och når den tänkta målgruppen och som gör att det önskade kommunikationsresultatet uppnås. En kommunikationsbyrås uppdrag är att ta fram kreativa kommunikationslösningar för en kunds räkning. READ MORE
-
2. What is creativity - a study of the usage and interpretation at an advertising agency
University essay from Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolanAbstract : Inom kreativitetsforskningen har det gjorts omfattande studier för att försöka definiera och mäta kreativitet. Innebörden av kreativitet har förändrats utifrån de historiska och kulturella sammanhang som begreppet använts inom. READ MORE
-
3. The importance of a portfolio when applying for work in the advertising industry - from the perspective of the applicant and employer
University essay from Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolanAbstract : Eftersom det ofta är hård konkurrens om arbeten inom reklambyråbranschen är det viktigt att den arbetssökande skiljer sig från mängden. För att göra det är det vanligt att den arbetssökande använder sig av en portfolio. READ MORE
-
4. Differences between advertising agencies with fokus on identity
University essay from Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolanAbstract : Marknadsföring har kommit att bli en dominerande verksamhet för företagen, där omfattande kun- skaper om marknadsföringsprocesser krävs. Många vänder sig därför till experter inom området, vilka dagligen arbetar med marknadskommunikation. READ MORE
-
5. Varumärkesuppbyggnad-Små åtgärder som kan ge stora resultat
University essay from Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanAbstract : Titel: Varumärkesuppbyggnad – Små åtgärder som kan ge stora resultatFörfattare:Sanna Munkbo och Malin NilssonHandledare: Göran Andersson, Dana Reklambyrå Rebecca Enar, Capri CollectionTyp av arbete: B-uppsats i textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsutveckling, 15 hpInstitution: TextilhögskolanSpråk: SvenskaHuvudämne: Varumärkesuppbyggnad och marknadsföringsmetoderBakgrund: I dagens samhälle märker man att marknadsföringen spelar en stor roll hos företagen, det har ingen betydelse hur bra produkten är om man inte kan nå ut med den på marknaden. Det krävs också att man lyckas skapa en stark varumärkesprofil och en nisch som gör att man skiljer sig från konkurrenterna. READ MORE