Essays about: "Relationsmarknadsföring"

Showing result 21 - 25 of 38 essays containing the word Relationsmarknadsföring.

  1. 21. Lantbrukarens val av affärspartner : kvalitativa intervjuer med fokus på viktiga faktorer vad lantbrukarens val av affärspartner

    University essay from SLU/Department of Work Science, Business Economics, and Environmental Psychology

    Author : Johan Rosén; [2012]
    Keywords : beslutsfattande; kvalitativ intervju; affärspartner; lantbrukare; relationsmarknadsföring;

    Abstract : I den svenska lantbruksbranschen pågår storleksrationaliseringar, som bland annat medför att färre lantbruksföretag representerar en större areal. Antalet kunder till på marknaden aktiva affärspartner kommer därför sannolikt att minska. READ MORE

  2. 22. Key Account Management – hur ett sågverksföretag kan hantera sina nyckelkunder

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Anna Olsson; [2011]
    Keywords : Key Account Management; relationsmarknadsföring;

    Abstract : Den svenska sågverksindustrin har länge utgjort en industri där tradition många gånger gått före förnyelse. Den här studien visar på ett sågverks företag som verkar för att öka företagets marknads- och kundorienteringen. READ MORE

  3. 23. Customer Loyalty: A case study of a local bank in Sweden

    University essay from Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan; Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan; Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Author : Sara Fransson; Karolina Lahdeaho; Therese Skoglund; [2011]
    Keywords : Customer loyalty; Relationship marketing; Complaint management; Service quality; Kundlojalitet; Relationsmarknadsföring; klagomålshantering; servicekvalitet;

    Abstract : Background: The financial services industry is a highly competitive and fragmented market. Firms are realizing the need and advantage of retaining customers rather than only focusing on acquiring new customers. Managers should focus on increasing customer satisfaction and communication levels as well as providing higher service quality. READ MORE

  4. 24. Kundkrav på biobränsle

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Hampus Mörner; [2010]
    Keywords : biobränsle; kundkrav; relationsmarknadsföring; erbjudandet;

    Abstract : Detta examensarbete är utfört i samråd med Holmen Skog. Holmen Skog är ett skogsbolag som ansvarar för råvaruanskaffningen till Holmenkoncernens svenska produktions-anläggningar. I takt med biobränslemarknadens tillväxt har Holmen Skog en ambition att slå sig in på denna marknad och bli en framstående leverantör av biobränsle. READ MORE

  5. 25. Skogsallmänningars syn på deras bankrelationer

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Axel Johansson; [2010]
    Keywords : Relationsmarknadsföring; erbjudandet; kundvärde; placeringspolicy;

    Abstract : Syftet med denna studie är att bedöma besparingsskogar, allmänningsskogar samt häradsallmänningars, (i följande stycken gemensamt benämnt som allmänningar), behov av banktjänster. Samt vilka faktorer som påverkar valet av bank och skillnader mellan de olika allmänningarna och genom detta bedöma marknadspotentialen för Handelsbanken. READ MORE