Essays about: "Relationsmarknadsföring"
Showing result 26 - 30 of 47 essays containing the word Relationsmarknadsföring.
-
26. Relationer mellan producenter och återförsäljare i potatisbranschen
University essay from SLU/Dept. of People and SocietyAbstract : Potatisen är en relativt odifferentierad produkt på den svenska marknaden. Det finns ett fåtal företag som jobbar med att differentiera sina potatisprodukter men det baserar sig på att premiera sitt läge. För dem som inte kan dra nytta av sitt läge kan differentiering genom att skapa relationer vara ett alternativ. READ MORE
-
27. Handlarens val av primärproducerande affärspartners : kvalitativa intervjuer med fokus på faktorer som påverkar handlarens val av affärspartners som levererar regional- och lokalproducerad mat
University essay from SLU/Dept. of People and SocietyAbstract : Importen av livsmedelsprodukter står för nästan hälften av det som konsumeras i Sverige i dag. Detta står i kontrast till den svenska lantbruksbranschens villkor gentemot de utländska jordbruksföretagen. Svensk livsmedelsproduktion har höga krav när det gäller klimat, miljö och djuromsorg. READ MORE
-
28. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. READ MORE
-
29. Skogsbränslekedjan och behov av avtalsmallar för skogsbränsleentreprenad
University essay from SLU/Dept. of Forest ProductsAbstract : Användningen av bränslen med skogligt ursprung har i Sverige ökat stadigt sedan 1980-talet. Tänkbara anledningar till ökningen är en ökad medvetenhet kring enregisystemens miljö- och klimatpåverkan samt att energipriserna stigit och gjort det lönsammare att ta ut bränslesortiment från skogen. READ MORE
-
30. Lantbrukarens val av affärspartner : kvalitativa intervjuer med fokus på viktiga faktorer vad lantbrukarens val av affärspartner
University essay from SLU/Dept. of People and SocietyAbstract : I den svenska lantbruksbranschen pågår storleksrationaliseringar, som bland annat medför att färre lantbruksföretag representerar en större areal. Antalet kunder till på marknaden aktiva affärspartner kommer därför sannolikt att minska. READ MORE