Essays about: "Relationsmarknadsföring"
Showing result 31 - 35 of 47 essays containing the word Relationsmarknadsföring.
-
31. Key Account Management – hur ett sågverksföretag kan hantera sina nyckelkunder
University essay from SLU/Dept. of Forest ProductsAbstract : Den svenska sågverksindustrin har länge utgjort en industri där tradition många gånger gått före förnyelse. Den här studien visar på ett sågverks företag som verkar för att öka företagets marknads- och kundorienteringen. READ MORE
-
32. Customer Loyalty: A case study of a local bank in Sweden
University essay from Internationella HandelshögskolanAbstract : Background: The financial services industry is a highly competitive and fragmented market. Firms are realizing the need and advantage of retaining customers rather than only focusing on acquiring new customers. Managers should focus on increasing customer satisfaction and communication levels as well as providing higher service quality. READ MORE
-
33. Kundkrav på biobränsle
University essay from SLU/Dept. of Forest ProductsAbstract : Detta examensarbete är utfört i samråd med Holmen Skog. Holmen Skog är ett skogsbolag som ansvarar för råvaruanskaffningen till Holmenkoncernens svenska produktions-anläggningar. I takt med biobränslemarknadens tillväxt har Holmen Skog en ambition att slå sig in på denna marknad och bli en framstående leverantör av biobränsle. READ MORE
-
34. Skogsallmänningars syn på deras bankrelationer
University essay from SLU/Dept. of Forest ProductsAbstract : Syftet med denna studie är att bedöma besparingsskogar, allmänningsskogar samt häradsallmänningars, (i följande stycken gemensamt benämnt som allmänningar), behov av banktjänster. Samt vilka faktorer som påverkar valet av bank och skillnader mellan de olika allmänningarna och genom detta bedöma marknadspotentialen för Handelsbanken. READ MORE
-
35. Laws, relations & education : A qualitative study of pension fund advising
University essay from Handelshögskolan vid Umeå universitetAbstract : In 2000, more then 4 million Swedish citizens were given the responsibility to invest a part of their earned money in the new premium pension system. With limited knowledge in financial markets was it now up to the people themselves to decide how to invest. Due to the citizens lack of knowledge lead them to a passive behavior. READ MORE