Essays about: "Save trees!"
Showing result 1 - 5 of 23 essays containing the words Save trees!.
-
1. Dagens och morgondagens hållbara landskapsarkitektur : klimatberäkning som vägvisare i designprocessen
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : I dag är behovet av att hitta lösningar på klimatfrågan mer brådskande än någonsin och frågan kring hur vi ska rädda klimatet är en av de största i vår samtid. Senast 2045 ska Sverige inte ha några nettoutsläpp av växthusgaser. READ MORE
-
2. Go with the flow - can environmental flows save us? : A study of the flow patterns in Bredforsen and possibilities for the future
University essay from Umeå universitet/Institutionen för ekologi, miljö och geovetenskapAbstract : Freshwater systems have, during human history, endured large-scale impacts. According to the water framework directive, measures must be developed to create a better environment for species in, and connected to, freshwater systems. Hydropower plants has caused loss of natural disturbance (e.g. READ MORE
-
3. Att skapa utrymme för medborgardeltagande på en historisk plats : en platsstudie på en mindre ort
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Det här arbetet tar upp medborgardeltagande som exempel från orten Insjön i Leksands kommun. Målet med arbetet är att lyfta medborgardeltagande och på samma gång undersöka hur det kan ske samtidigt som historien på platsen tas tillvara. READ MORE
-
4. Reliabilitet i mätning av trädhöjd : en jämförelse mellan fjärranalysmetoder samt mätning i fält
University essay from SLU/Dept. of Forest Resource ManagementAbstract : Syftet med arbetet var undersöka mätnoggrannhet för olika metoder av höjdmätning av enskilda träd. Idag används och anses fältmätt höjd som den mest ackurata vid skoglig taxering, men med ny teknik kan andra metoder användas. READ MORE
-
5. Foliage generation tool based on a Lindenmeyer system : A study on branch density of trees in video games
University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaperAbstract : Context. Procedurally generated content is a common way for companiesto save time and resources when creating modern video games.However, with generation of content there is often many variables controllingthe outcome that is tricky to get right. Objectives. READ MORE