Essays about: "Tillväxtmarknad"

Found 5 essays containing the word Tillväxtmarknad.

  1. 1. Internationalization of Small and Medium-Sized Enterprises towards an Emerging Market : A study of Swedish Tech Companies in India

    University essay from Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Author : Prachi Laxman; Ferha Ahmed Shameil; [2020]
    Keywords : Born Global; SME; Business Network; Brand Strategy; Internationalization; Emerging Market; Tech and Digitalization; Born Global; SMF; Affärsnätverk; Varumärkesstrategi; Internationalisering; Tillväxtmarknad; Tech och Digitalisering;

    Abstract : The changes in consumer patterns, digitalization, and the augmented diplomatic relation between Sweden and India has opened new opportunities for Swedish small- and medium-sized enterprises (SMEs) to enter the Indian market, which is characterized as an emerging market. Although SMEs often have scarce resources, they are succeeding in entering foreign markets and competing with Multinational corporations (MNCs). READ MORE

  2. 2. The effects of the institutional context on a foreign company´s entry strategy when entering an emerging market : A case study: Väderstad-Verken AB

    University essay from Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Author : Yevgeniya Ushakova; [2015]
    Keywords : Emerging markets; formal institutions; informal institutions; institutional voids; entry mode.; tillväxtmarknader; formella institutioner; informella institutioner; institutionella tomrum; etableringsform;

    Abstract : Background: More foreign companies expand into emerging markets and such markets differ from developed ones. Emerging markets present opportunities and challenges for foreign companies. Challenges include many environmental factors, cultural differences, economic uncertainties and weak institutions. READ MORE

  3. 3. Market analysis for electric vehicle supply equipment : The case of China

    University essay from KTH/Hållbarhet och industriell dynamik

    Author : ANDREY BUSK; ARVID JOELSSON WARRENSTEIN; [2014]
    Keywords : Electric vehicle; electric car; new energy vehicle; electric mobility; EV; PEV; Electric vehicle supply equipment; EVSE; electric vehicle charging; charging infrastructure; market analysis; market entry; market attractiveness; evaluation model; China; emerging markets emerging technologies; small and medium-size enterprises; SME; start-up; Eldrivna fordon; elfordon; elbilar; elektriska fordon; e-mobilitet; laddning av elbilar; laddinfrastruktur; marknadsanalys; marknadsinträde; Kina; tillväxtmarknad; nya teknikområden; SMF; små och medelstora företag; uppstartsföretag;

    Abstract : Personliga eldrivna fordon (EV) är ett nytt teknikområde som är på väg att uppnå stort momentum på flera av världens marknader. Eftersom branschen fortfarande ligger i sin linda finns det i nuläget inga tydliga strukturer, som gäller för alla marknader världen över, gällande relationerna mellan aktörer, vilket leder till osäkerheter när det kommer till att ta strategiska beslut. READ MORE

  4. 4. Marknadsetablering i Indien

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Gustav Nilsson; Philip Olsson; [2009]
    Keywords : etableringsfaktorer; tillväxtmarknad; Indien; internationalisering; kvalitativ studie;

    Abstract : The demand from Swedish companies of new potential markets to enter is increasing. One of these companies is Väderstad-verken which has the vision to grow approximately 15 percentages every year. To make this possible they must find new emerging markets to enter to be able to grow. READ MORE

  5. 5. Utländska investeringar i Bosnien och Hercegovina : Hinder och möjligheter

    University essay from Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Author : Adi Rupic; Tobias Ingjald; Mahir Hamushi; [2008]
    Keywords : Bosnien och Hercegovina; Bosnien; BiH; investeringar; direktinvesteringar; FDI; internationalisering; etableringsmöjligheter; etableringshinder; potentiell marknad;

    Abstract : Denna uppsats behandlar de möjligheter och problem som kan uppstå vid etablering av företag i Bosnien och Hercegovina. Syftet med uppsatsen är att genom en empirisk studie med intervjuer på fyra personer som etablerat sig på den bosniska marknaden presentera deras upplevelser kring etableringsprocessen och kring den bosniska mikro- och makromiljön, att genom en empirisk studie med intervjuer, seminarier samt vetenskapliga artiklar och rapporter beskriva vilka hinder och möjligheter som finns vid etablering på den bosniska marknaden och att genom en analys av det empiriska materialet utifrån den teoretiska referensramen skapa en ökad förståelse för den bosniska marknaden om vilka problem och möjligheter som finns. READ MORE