Essays about: "Uses of mobile"

Showing result 1 - 5 of 263 essays containing the words Uses of mobile.

  1. 1. Design and Implementation of an AR Application for Road Blueprint Visualization

    University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Author : Obi Reddy Kanchi Reddy Gari; Nithin Krishna Vadde; [2023]
    Keywords : Augmented Reality; Road Blueprint; Smartphone Camera; Unity Game Engine; Visualization.;

    Abstract : This project uses Augmented Reality (AR) technology with the Unity game engine to create a mobile application that helps in road blueprint visualization. Users can use their smartphone camera to add digital information to the road blueprint by mapping the physical environment. READ MORE

  2. 2. Simulation and Testing of a MU-MIMO Beamforming System

    University essay from Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Author : Nazyar Mehdishishavan; Zonghan Wang; [2023]
    Keywords : Multi-User Multiple-Input Multiple-Output MU-MIMO ; Beamforming; Sounding Reference Signal SRS ; Reciprocity-based; Butler matrix; Advanced Antenna System AAS ; Technology and Engineering;

    Abstract : Multi-User Multiple-Input Multiple-Output (MU-MIMO) technology has become increasingly important in the field of wireless communication due to its ability to highly increase the capacity and efficiency of wireless networks [1]. Beamforming, as a technique used in MU-MIMO systems, improves network performance by improving signal quality and reducing interference. READ MORE

  3. 3. www.rätten-till-staden.nu : digitalt medborgardeltagande i stadsutvecklingen

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Ellen Aurell; [2023]
    Keywords : e-deltagande; medborgardeltagande; hållbar stadsutveckling; informations- och kommunikationsteknologier IKT ; planering; demokrati;

    Abstract : Uppsatsen syfte är att studera huruvida digitalt deltagande kan underlätta för planerare att stärka medborgardeltagandet i stadsutvecklingsprocesser, samt underlätta för själva medborgarna att delta. Digitalt deltagande ses som ett sätt att ta bort de traditionella hinder som finns för det fysiska deltagandet, i det att det är tids- och platsspecifikt. READ MORE

  4. 4. Diablo: Immortal, A Pay-to-Win Study

    University essay from Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Author : Keming Zhang; Ruiqi Liu; [2023]
    Keywords : Pay-to-Win; Free-to-Play; Mobile Game; Theory of Consumption Value;

    Abstract : Background: P2W games (Pay-to-Win) occupy a significant position in the Chinese gaming market, attracting a large number of players to participate and spend money. However, there is still a knowledge gap in understanding the motivational factors behind the behavior and psychology of Chinese players in terms of their purchase motivation in specific games Diablo: Immortal. READ MORE

  5. 5. Skattning av HGV och stamvolym med data från stereomatchade drönarbilder genom befintliga modeller från Skogliga grunddata

    University essay from SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Author : Erik Forslöw; [2023]
    Keywords : drönare; stereofotogrammetri; skogliga grunddata; skogsbruksplanläggning;

    Abstract : Inom den svenska skogsbruksplanläggningen sker idag datainsamlingen traditionellt med subjektivt fördelade relaskopsytor. Den subjektiva mätningen varierar mellan och inom planläggare och har generellt ett relativt medelfel (rRMSE) på 9 % för grundytevägd medelhöjd (HGV) och 15–20 % for volym/ha. READ MORE