Essays about: "Varumärken"

Showing result 1 - 5 of 73 essays containing the word Varumärken.

  1. 1. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Ylva Gustafsson; [2020]
    Keywords : influencer; landsbygden; personliga varumärken; relationsbyggnad; storytelling;

    Abstract : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). READ MORE

  2. 2. The use of social movements in marketing

    University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Author : Johanna Berggren; Karolina Lander; [2019]
    Keywords : Social movements; #Metoo; advertisement; Gillette; mixed method; visual advertising; gender in advertising; emotional branding; audience reception; Sociala rörelser; marknadsföring; visuell marknadsföring; genus i marknadsföring; publikmottagning; Social Sciences;

    Abstract : In today’s marketing, we now and then see organizations using socio-political movements. This phenomenon often creates questions amongst its audience whether the organization genuinely cares about the movement, or whether it is just an easy way to capitalize on the movement. READ MORE

  3. 3. Words travel fast : A field study of communication in Ethiopia

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Louise Fransson; [2019]
    Keywords : Ethiopia; Word of Mouth; Trust; Internet Access; Fake News; Filter Bubbles;

    Abstract : The scarce internet access in Ethiopia puts heavy weight on traditional media and people to spread news and information. By testing if the marketing strategy Word of Mouth is applicable on informative content, rather than just brands and products, this thesis explore the motivation to spread news as well as how it is received by a non-internet using group. READ MORE

  4. 4. Där livet händer - how storytelling is used to convey a message

    University essay from Linköpings universitet/Medie- och InformationsteknikLinköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Medie- och InformationsteknikLinköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Author : Nina Björkmyr; Mira Ketzénius; [2019]
    Keywords : IKEA; Storytelling; Narrativ transport; Där livet händer;

    Abstract : Med en vision att skapa en bättre vardag för de många människorna är IKEA idag en av världens största varumärken inom heminredning. Med hjälp av storytelling kan ett företag förmedla vilka kärnvärden de har. IKEA tillämpar storytelling genom reklamkampanjen Där livet händer, med syfte att beröra målgruppen 19-49 år. READ MORE

  5. 5. A Case Study Exploring the Most Important Factors in Firm Rebranding

    University essay from KTH/Industriell Management

    Author : Gustav Kjellin; [2019]
    Keywords : Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment; Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment;

    Abstract : A growing use of mergers and acquisitions as a growth strategy has led to what is often referred to as “brand accumulation”, describing a situation in which a parent firm finds itself having acquired firms to the extent that the number of brands under management exceeds the capability of the firm. This, coupled with a generational shift in the workforce that has increased the demands on brand equity amongst potential employees, has increased the need for successful firm rebrandings. READ MORE