Advanced search

Found 3 essays matching the above criteria.

  1. 1. The Development of Brand Loyalty within Online Motorsport Brand Communities

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Author : Alexander Hedlund; Simon Sundelius; [2023]
    Keywords : Brand Loyalty; Online Brand Communities; Motorsport; Motorsport Brand Communities; Brand Community Engagement; Brand Identification; Brand Community Participation; Brand Community Identification; Brand Community Trust; Brand Community Commitment;

    Abstract : The use of online brand communities and its effect on brand loyalty has been heavily researched in previous studies. However, online brand communities in the context of motorsport, which is inherently different from other sports, has not been thoroughly researched previously and currently remains unknown. READ MORE

  2. 2. Measuring the effect of esport sponsorships on brand equity and purchase intentions

    University essay from Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Author : Kevin Shaw; [2019]
    Keywords : Esports; Sponsorship; Brand equity; Brand awareness; Brand associations; Perceived quality; Brand loyalty; Perceived fit; Brands; Marketing; Event; Dreamhack; Counter-Strike; Esport; Sponsring; Varumärkeskapital; Varumärkesmedvetenhet; Varumärkesassociationer; Upplevd kvalité; Varumärkeslojalitet; Upplevd passform; Varumärken; Marknadsföring; Evenemang; Dreamhack; Counter-Strike;

    Abstract : Esport har under de senaste åren vuxit enormt snabbt och kommit att bli ett globalt fenomen. Samtidigt visar de framtida prognoserna att marknaden för esport kommer växa ytterligare, vilket har gjort det attraktivt för varumärken att sponsra lag, event och organisationer. READ MORE

  3. 3. Varumärket IKEA : en studie om identitet och image vid företagets etablering i Karlstad

    University essay from Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Author : Jessica Almqvist; Åsa Reinholdsson; [2007]
    Keywords : Marknadsföring; IKEA;

    Abstract : IKEA är i nuläget ett av Sveriges och världens starkaste varumärken och under sommaren 2007 kommer IKEA att etablera sig i Karlstad. För att ett varumärke ska kunna anses vara starkt krävs det att företagets identitet och image stämmer överens. READ MORE