Advanced search
Found 3 essays matching the above criteria.
-
1. The Development of Brand Loyalty within Online Motorsport Brand Communities
University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleAbstract : The use of online brand communities and its effect on brand loyalty has been heavily researched in previous studies. However, online brand communities in the context of motorsport, which is inherently different from other sports, has not been thoroughly researched previously and currently remains unknown. READ MORE
-
2. Measuring the effect of esport sponsorships on brand equity and purchase intentions
University essay from Södertörns högskola/FöretagsekonomiAbstract : Esport har under de senaste åren vuxit enormt snabbt och kommit att bli ett globalt fenomen. Samtidigt visar de framtida prognoserna att marknaden för esport kommer växa ytterligare, vilket har gjort det attraktivt för varumärken att sponsra lag, event och organisationer. READ MORE
-
3. Varumärket IKEA : en studie om identitet och image vid företagets etablering i Karlstad
University essay from Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITAbstract : IKEA är i nuläget ett av Sveriges och världens starkaste varumärken och under sommaren 2007 kommer IKEA att etablera sig i Karlstad. För att ett varumärke ska kunna anses vara starkt krävs det att företagets identitet och image stämmer överens. READ MORE