Essays about: "Varumärkesrätt"

Found 3 essays containing the word Varumärkesrätt.

  1. 1. You can’t use confusion to dilute a famous brand : A comparative study of the approaches of the EU and South Africato dilution

    University essay from Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Author : Kabelo Mutubi; [2019]
    Keywords : Trademark law; European Union Trademark law; Dilution; Comparative law; freedom of expressions; South Africa; Varumärkesrätt; Europeiska unionen Varumärkesrätt; Utspädning; Jämförande lag; yttrandefrihet; Sydafrika;

    Abstract : The primary objective of the study as contained in this thesis is the discussion of the approaches to dilution taken by the legal systems of the European Union and South Africa. Although a comparative methodology is employed the discussion grounds the separate development of the anti-dilution provisions in both systems first before discussing comparisons and diverging approaches (should they exist). READ MORE

  2. 2. The Protection of Event Marks - An analysis of the registrability of valuable trademarks associated with major sporting events

    University essay from Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Author : Martina Vivlund; [2013]
    Keywords : trademark; event marks; europeisk varumärkesrätt; Law and Political Science;

    Abstract : .... READ MORE

  3. 3. The semiotics of descriptiveness - An analysis of the registrability of neologisms as trade marks in the European Union

    University essay from Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Author : Emil Albihn Henriksson; [2011]
    Keywords : EU-rätt; EU-law; förmögenhetsrätt; immaterialrätt; intellectual property law; semiotics; semiotik; trade mark law; varumärkesrätt; neologisms; neologismer; särskiljningsförmåga; distinctiveness; descriptiveness.; Law and Political Science;

    Abstract : Varumärkesrätten inom den Europeiska Unionen förbjuder registreringen av varumärken som är beskrivande för varan eller tjänsten, eller en av dess egenskaper, för vilket varumärket ansöks. Kravet har ansetts vara en undergrupp till det generella kravet på att ett varumärke måste ha särskiljningsförmåga, som krävs för att uppfylla det grundläggande syftet med varumärken, nämligen att identifiera ursprung. READ MORE