Essays about: "arbetsgivarvarumärkning"

Found 2 essays containing the word arbetsgivarvarumärkning.

  1. 1. The Shift Towards Flexible Workplaces

    University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Author : Fabian Svanberg; Henrik Simonsson; [2022]
    Keywords : Remote work; university students; brand attractiveness; work-life balance; employer branding; multiple regression analysis; Social Sciences;

    Abstract : Den här studien ämnar att undersöka relationen mellan ett varumärkes attraktionskraft och ett arbetsgivarvarumärkes individuella dimensioner - specifikt gällande möjligheten för potentiella arbetstagare att arbeta flexibelt; helt, eller delvis på distans. Covid-19 har dramatiskt förändrat människors liv världen över, därför är målet att observera hur den här ändringen har påverkat hur studenter ser enskilda dimensioner av arbetsgivarvarumärkning som attraktiva, specifikt gällande balans i arbetslivet i relation till flexibla arbetssätt på distans. READ MORE

  2. 2. “All That Is Solid Melts Into Virtual Work”: A study of the implications of the Covid-19 pandemic on contemporary Employer Branding through the lens of Social Acceleration

    University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Author : Henrik Ernstsson; Fredrika Hållén; [2021]
    Keywords : employer branding; employer brand; social acceleration; strategic communication; Spotify employer brand; work norms; social change; virtual work; remote work; digital labour landscape; resonance; Covid-19; arbetsgivarvarumärke; arbetsgivarvarumärkning; arbetsnormer; distansarbete; virtuellt arbete; digitala arbetslandskap; social förändring; Social Sciences;

    Abstract : Impelled by the Covid-19 pandemic, the labour market is undergoing remarkable structural change towards increasingly digitized and remote forms of work. The purpose of this paper has been to study the social change in work norms instigated by the Covid-19 pandemic, with the aim of contributing to a more nuanced understanding of contemporary employer branding as a form of strategic communication in virtual and hybrid labour landscapes. READ MORE