Essays about: "beslut om att göra eller köpa"

Found 5 essays containing the words beslut om att göra eller köpa.

  1. 1. Adoption of New InformationTechnology : A case study on a Norwegian governmentalorganization

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : FRIDTJOF GUSTAF ALESTRÖM; [2021]
    Keywords : IT adoption; enterprise architecture; component sourcing options; organizational differences; make or buy decision; open-source software; outsourcing; IT-adoption; företagsarkitekturs; organisatoriska skillnader; beslut om att göra eller köpa; öppen källkod; utkontraktering;

    Abstract : The IT sector is in constant change and new IT emerges constantly. This enables organizations to adopt new IT at a correspondingly rapid pace. Nonetheless, it is not certain that the adoption of new IT contributes positively to the organization’s existing application portfolio. READ MORE

  2. 2. How to protect the environment without infringing the competition: A study on environmental vertical agreements in theory and in practice

    University essay from Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Author : Alicia Grethes; [2020]
    Keywords : Environment; competition law; vertical agreements; vertikala avtal; miljöavtal; miljöskydd; konkurrensrätt; Law and Political Science;

    Abstract : As humanity is facing its biggest challenge ever – the climate crisis – it is now more important than ever that environmental protection is integrated in all parts of the European Union. Environmental protection is considered a main objective of the EU. READ MORE

  3. 3. Beslut om ursprung i svenska livsmedelsbutiker och på restauranger : konsumenters beslut om svenskt kött

    University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Author : Stina Karlsson Rosendahl; [2017]
    Keywords : beslutsprocess; konsumentbeteende; restaurang; svenskt kött; intervju; konsumenter;

    Abstract : Idag finns det inte ursprungsmärkning på restaurangernas måltider i samma utsträckning som i livsmedelsbutiker. Jämfört med livsmedelsbutiker där konsumenterna står inför många val och kan göra ett aktivt val att välja kött. READ MORE

  4. 4. Relationer mellan Norske Skog och de privata skogsägarna i Jämtland

    University essay from SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Author : Jenny Sallkvist; [2008]
    Keywords : virkesköpare; relation; konkurrens; kundvård; kundfokus; privata markägare;

    Abstract : Norske Skog Jämtland AB is like many other companies in a situation where it has to increase its purchases to provide its industries with raw material. To increase the available amount of raw materials, many companies employ purchasers to cover larger areas. This study aims to find out how to handle the increasing competition for timber suppliers. READ MORE

  5. 5. Kan lantbrukare köpa sig bättre väder? : en jämförande studie mellan lantbrukare som abonnerar på SMHI lantbruksväder och lantbrukare utan extra väderinformation

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Fredrik Nilsson; [2006]
    Keywords : värdet av information; lantbrukare; väderprognoser; SMHI;

    Abstract : Det finns få saker som berör och diskuteras mer än hur vädret är eller kommer att utveckla sig. För företag i en rad branscher är information om vädret ett stort hjälpmedel vid planering av verksamheten. Speciellt lantbruket är i de flesta fall extra beroende eftersom vädret har en så stor inverkan på odlingen. READ MORE