Essays about: "case study marketing segmentation"

Showing result 1 - 5 of 30 essays containing the words case study marketing segmentation.

  1. 1. Tourism Marketing Management and Competitiveness A Case Study in Öland & Gotland

    University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Author : Sara Benmakhlouf; Rodrigo Fajardo; [2023]
    Keywords : Small island destinations; competitiveness; cultural tourism; relationship marketing; seasonality; market segmentation;

    Abstract : The drastic growth in the tourism industry is continuously raising questions for destinations regarding competitiveness in today's global market share. For small island destinations, destination management in the terms of marketing is a crucial factor that defines the competitiveness and success of smaller islands in order to remain competitive and economically benefit in the fast growing tourism industry. READ MORE

  2. 2. Bringing New Technology to a Complex Market : A Market Analysis of the VIPS Protocol

    University essay from Uppsala universitet/Industriell teknik

    Author : Staffan Leijnse; [2023]
    Keywords : B2B Marketing; Segmentation; Technology Transfer; Commercialization; Case Study;

    Abstract : University research being adopted by, or transferred to, industry has enabled many of the things we now take for granted. The road from a breakthrough at a university to societal consequences is however a long and winding road full of dead ends and surprising turns. READ MORE

  3. 3. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2022]
    Keywords : gårdsbutik; digital marknadsföring; content marketing; storytelling; marknadsmixen; marknadssegmentering;

    Abstract : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. READ MORE

  4. 4. Understanding how automatized personalization with AI can drive value in B2B marketing : A case study of a Swedish industrial equipment manufacturer

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Elizabeth Anzén; Lukas Ekberg; [2020]
    Keywords : AI; B2B; Marketing Automation; Personalization; Value; Value Creation; AI; B2B; automatisk marknadsföring; personalisering; värde; värdeskapande;

    Abstract : In the last decade, marketing automation, a tool for automatic personalization, has been gaining significant traction among marketing professionals. In parallel with the growing adoption trend, many marketing automation platform providers have been extending their offers to include AI features. READ MORE

  5. 5. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Olle Andersson; Vilhelm Linde; [2019]
    Keywords : inbound marketing; word-of-mouth; köttlådor; närproducerat; digitalisering; sociala medier; marketing channels;

    Abstract : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. READ MORE