Essays about: "case study on public markets"

Showing result 1 - 5 of 64 essays containing the words case study on public markets.

  1. 1. Open Innovation or Anti-Competitive Abuse? A Case-Study on the Tesla Patent Pledge under European Union Competition Law

    University essay from Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Author : Lukas Wenger; [2023-08-11]
    Keywords : ;

    Abstract : Patent Pledges can be defined as “voluntary commitments by patent holders to limit enforcement of their patents, made to the public or large segments of specific markets”. In terms of IP strategy, it is a relatively new strategy, only having a history of 20 or so years. READ MORE

  2. 2. How to manage the barriers for a transition toward electromobility in the truck manufacturing industry : A study of the Southeast Asia region

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Author : Caroline Lindström; Carl Storckenfeldt; [2023]
    Keywords : Electromobility; Innovation; Truck Manufacturing Industry; Barriers;

    Abstract : Purpose – The purpose of this study is to enhance the understanding about the barriers to electrifying the truck industry in Southeast Asia. It is also to identify the main barriers of the electrification of the truck market in Southeast Asia and how they can be managed. READ MORE

  3. 3. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Maha Hafidh; [2023]
    Keywords : Public relations; journalism; media landscapes; international public relations; Omvärldsrelationer; journalistik; medielandskap; internationell PR;

    Abstract : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. READ MORE

  4. 4. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Sofia Andersson; [2023]
    Keywords : effekter på värdekedjan; fallstudie; frivilliga hållbarhetscertifieringar för byggnader i Sverige; hållbar utveckling; ; standarder;

    Abstract : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. READ MORE

  5. 5. Cooperation In Fragmentation: Factors Influencing the Willingness of Firms to Cooperate in Fragmented Industries

    University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Constantin Grosse; Johannes Friederich Justus; [2022]
    Keywords : Fragmentation; Cooperation; Mobility Industry; Industry Change; Consolidation; Business and Economics;

    Abstract : In any given industry, fragmentation, namely the state of a disintegrated landscape of market participants’ offerings, can have detrimental effects on firms and customers in the likes of inefficiencies or inconvenient offerings, respectively. Despite recent first steps towards consolidation of offerings through, for example, platform ecosystems, the German mobility industry is still largely fragmented. READ MORE