Advanced search
Showing result 1 - 5 of 15 essays matching the above criteria.
-
1. Att särskilja sig genom grön marknadsföring : en flerfallstudie på modebranschen
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : I dagens samhälle har den gröna marknadsföringen blivit allt vanligare, det beror på att konsumenter har blivit medvetna om klimatförändringar som modeindustrin står för. Modeföretagen har stor påverkan på klimatet samtidigt som konsumtion av kläder har ökat den senaste tiden. READ MORE
-
2. Consumer's Ethical Perception on Greenwashing
University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Abstract : Background A new way to promote environmentally friendly goods has arisen as the market has evolved. Greenwashing arose from societal pressures and a strong desire for green customers. READ MORE
-
3. “Grönmattning” på konsumentmarknader : en fallstudie av hur konsumenters attityder och köpbeteenden påverkas av marknadsföring med miljö- och hållbarhetsbudskap
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : I en alltmer digitaliserad värld, med en ökad användning av grön marknadsföring via sociala plattform, har detta i samband med en växande oro för klimatförändringarna lett till en större medvetenhet och ett ökat intresse för miljövänliga produkter bland konsumenter. I och med detta uppmärksammas ett nytt framväxande fenomen av reklamtrötthet för reklam med miljö– och klimatanspråk, även benämnt som “grönmattning”. READ MORE
-
4. Green City Branding – How people respond to the built environment
University essay from Göteborgs universitet/Graduate SchoolAbstract : In the last decades, places such as cities, regions and nations have become active participants in the global competitive economy. They now operate in a global marketplace, competing with other places all over the world for tourists, investors, residents and workforce. READ MORE
-
5. Sustainable Fast Fashion: Paradox or Possibility? From Consumer Insight to Sustainable Marketing
University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenAbstract : Awareness of sustainability-related issues within the fashion industry has increased. Fast fashion is specifically criticized for its negative impacts on the environment and society. Due to this, several fast fashion companies are trying to position themselves as more sustainable. READ MORE