Essays about: "conclusion of advertising essay"

Showing result 1 - 5 of 6 essays containing the words conclusion of advertising essay.

  1. 1. “Grönmattning” på konsumentmarknader : en fallstudie av hur konsumenters attityder och köpbeteenden påverkas av marknadsföring med miljö- och hållbarhetsbudskap

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Nicole Chidiac; Malin Olsson; [2021]
    Keywords : greenwashing; grönmattning; reklamtrötthet; grön marknadsföring; hållbar marknadskommunikation; Herzbergs tvåfaktorsteori;

    Abstract : I en alltmer digitaliserad värld, med en ökad användning av grön marknadsföring via sociala plattform, har detta i samband med en växande oro för klimatförändringarna lett till en större medvetenhet och ett ökat intresse för miljövänliga produkter bland konsumenter. I och med detta uppmärksammas ett nytt framväxande fenomen av reklamtrötthet för reklam med miljö– och klimatanspråk, även benämnt som “grönmattning”. READ MORE

  2. 2. The Effects of Mass Culture on the Loman Family : The Frankfurt School Critical Theory Applied to Arthur Miller’s Death of a Salesman

    University essay from Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Author : Henrik Levin; [2021]
    Keywords : Miller; Marx; alienation; Frankfurt School; critical theory; mass culture; conformity; consumerism; escapism; law of success;

    Abstract : This essay discusses the effects of mass culture on the Loman family in Arthur Miller’s play, Death of a Salesman. The focus is to identify whether conformation to mass culture and alienation have caused the characters to be lonely and to give up what they enjoy and to fall in line with a system where individuality is replaced by totality. READ MORE

  3. 3. Brand Image and Self Image: A study on the semiotics behind Victoria’s Secret’s visual communication and its impact on its target audience

    University essay from Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Author : Dania Salih; [2016]
    Keywords : Brand Image; Brand Identity; Graphic Design; Self-image; Semiotics; Visual Communication; Advertising;

    Abstract : This essay explores how a brand’s image affects consumers’ self-image through acase study of the lingerie brand Victoria’s Secret in order to reflect over the role ofgraphic designers as visual communicators in society. The study conducts a semioticanalysis of the brand and a qualitative research consisting of interviews and a focusgroup of a selection of women within the brand’s target audience. READ MORE

  4. 4. Viral marknadsföring : egenskaper hos virala reklamklipp

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Niklas Söderbäck; Niklas Tedebo; [2014]
    Keywords : Viral marknadsföring; virala reklamklipp; sociala medier; word of mouth;

    Abstract : Genom Internets uppkomst och sociala mediers utveckling har konsumenter allt mer börjat vända sig bort från traditionella medier som radio, TV och nyhetstidningar. Detta eftersom konsumenter ser sociala medier som en mer trovärdig källa till information och att det erbjuder dem att själva ha kontroll över sin mediekonsumtion. READ MORE

  5. 5. TITTA - en metod för att skapa konstruerade perspektiv

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Jenny Forslund; [2011]
    Keywords : Landskapsarkitektur; perspektiv; konstruerade bilder; metod; bilder;

    Abstract : Detta arbete skrev jag under våren 2011. Anledningen till hela arbetet är min fascination för bilder. Redan under mitt kandidatarbete såg jag hur bilder kan vara till stor hjälp för att aktivera och engagera människor. READ MORE