Essays about: "elever med läs- och skrivsvårigheter"
Showing result 1 - 5 of 7 essays containing the words elever med läs- och skrivsvårigheter.
-
1. The use of Digital Teaching Tools to Support Students with Reading and Writing Difficulties in the Subject English for Grades 7-9
University essay fromAbstract : As a result of the increase of digitalisation in today’s society over the recent years, the Swedish school system requires a certain degree of digital competence amongst teachers. The COVID-19 pandemic has not only accelerated the digitalisation of schools it even forced teaching to become digital for some time. READ MORE
-
2. “Once upon a time there was a boy named Carl” : A study on the effects of scaffolding on the performance of students with reading and writing difficulties
University essay from Karlstads universitetAbstract : The aim of this study is to investigate what difficulties Swedish students with reading and writing difficulties may encounter when they write texts in English. A teaching experiment was done to see whether scaffolding, a process where the teacher shows the overall structure of e.g. READ MORE
-
3. Platsens betydelse i skolans pedagogiska rum - för elever med speciella behov
University essay from SLU/Dept. of People and SocietyAbstract : Platsens betydelse i skolans pedagogiska rum diskuteras alldeles för lite. Den här studien visar att skolbyggnadens och skolgårdens utformning och dess innehåll har betydelse för elevens kunskapsinhämtning, välbefinnande, leklust och koncentrationsförmåga. READ MORE
-
4. Vad var det jag läste? : En kvantitativ studie om en grupp högstadieelevers läsförståelse.
University essay from Estetisk-filosofiska fakultetenAbstract : Sammanfattning Det är inte bara elever med dyslexi som har läs- och skrivsvårigheter, utan problemet har ökat överallt i vårt moderna samhälle. Kraven på att läsa och ha god läsförståelse ökar i takt med att allt mer information skickas till oss via media, internet och post. READ MORE
-
5. När b blir d och 6 blir 9. Lärarens syn på sambandet mellan läs- och skrivsvårigheter och matematiksvårigheter.
University essay from Matematiska och systemtekniska institutionenAbstract : Den här undersökning visar hur ett urval lärare ser på sambandet mellan matematiksvårigheter och läs- och skrivsvårigheter. Studien är en kvalitativ undersökning där vi har valt att intervjua fyra lärare, två på lågstadiet och två på mellanstadiet. READ MORE