Essays about: "epost"
Showing result 1 - 5 of 7 essays containing the word epost.
-
1. Växtval för prefabricerade vegetationsmattor odlade i Sverige
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Vad ligger bakom växtvalet hos de företag som producerar prefabricerade sedummattor och torrängsmattor i Sverige? Vad säger forskningen om de utvalda arterna och deras lämplighet i svensk natur och klimat? Detta är frågor som jag undersökt i denna uppsats. För att värna om den inhemska floran och faunan i Sverige är det viktigt att veta vilka växter som används. READ MORE
-
2. Skogen på högstadiet
University essay from SLU/School for Forest ManagementAbstract : Från sju års ålder till 16 år är det skolplikt i Sverige och skolan har en stor roll för ungdomar där mycket ska läras. Skogen är en viktig resurs i Sverige som bidrar både till den svenska samhällsekonomin samt till förnyelsebara resurser. READ MORE
-
3. Comparing the relative efficacy of phishing emails
University essay from Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiAbstract : This study aimed to examine if there was a difference in how likely a victim is to click on a phishing email’s links based on the content of the email, the tone and language used and the structure of the code. This likelihood also includes the email’s ability to bypass spam filters. READ MORE
-
4. Sambandet mellan våld mot lantbrukets djur och våld i nära relationer : en undersökning om djurskyddshandläggarnas kunskaper
University essay from SLU/Dept. of Animal Environment and HealthAbstract : Ett klart samband har sedan tidigare kunnat ses mellan våld mot djur och våld i nära relationer. Om någon utsätts för våld av en närstående är risken stor att djuren i hemmet också är utsatta och vice versa. Sällskapsdjur har fått mest fokus i tidigare forskning, men lantbrukets djur kan också utsättas för våld. READ MORE
-
5. Teachers' codeswitching to L1 in the EFL classroom : A comparative study of a Chinese and Swedish teachers' beliefs and practices
University essay from Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturAbstract : This qualitative study deals with Chinese middle school teachers' and Swedish upper secondary school teachers' beliefs and practices regarding the use of L1 in the EFL classroom. Through semi-structured interview questions, data were collected from five Chinese teachers and five Swedish teachers. READ MORE