Advanced search

Found 3 essays matching the above criteria.

  1. 1. Parc La Salvaora : a design proposal exploring the aesthetics of place-related curiosity

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Oskar Persson; [2023]
    Keywords : Aesthetic Creation Theory; curiosity; care; Els Rajolars;

    Abstract : Architects are constantly faced with having to make aesthetic decisions. Big decisions – like a project’s overall aesthetic character – or small, yet important decisions regarding individual details, without which the aesthetic entirety of the design would be compromised. READ MORE

  2. 2. Ta känslorna på allvar : konstnärliga metoder i gestaltade livsmiljöer

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Erik Hjälmberg; Axel Lundgren; [2022]
    Keywords : omätbar; sinnlighet; estetisk erfarenhet; konstnärliga metoder; pragmatism; new public management; pedanteri; gestaltad livsmiljö; ratio-intellectus; subjektivitet; analys genom syntes; dikotomi;

    Abstract : I den här uppsatsen undersöker vi ett perspektiv på stadsutveckling där konstnärliga metoder får mer utrymme. Syftet är att undersöka hur konst kan användas för att belysa omätbara värden i gestaltade livsmiljöer. Vår tes är att omätbara värden inte får det utrymme som behövs på grund av effektivisering och vinstjakt. READ MORE

  3. 3. Aesthetic Experiences and the Miracle of Action : On the Radical Possibility of Art in Teaching and Learning

    University essay from Södertörns högskola/Estetiska lärprocesser; Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Author : Petra Lundberg Bouquelon; [2019]
    Keywords : aesthetic experience; aesthetic learning; teaching; phenomenology; clown knowledge; not-knowing; unlearning; space for action; homo faber; sustainable teaching; constructive alignment; NPM.; estetisk erfarenhet; estetiska lärprocesser; undervisning; fenomenologi; clownens kunskap; icke-vetande; av-lärande; handlingsutrymme; homo faber; hållbar undervisning; konstruktiv länkning; new public management;

    Abstract : This master essay starts with the author having an encounter with two 14-years old boys who claim that they are Nazis. In a school project where the pupils made films about norms in the society they made a film with a clearly racist and homophobic message. READ MORE