Essays about: "företags värderingar"

Showing result 1 - 5 of 16 essays containing the words företags värderingar.

  1. 1. Consumer Attention Marketing Strategies : How do companies’ perception of online consumers’ attention span affect their digital marketing strategies?

    University essay from Högskolan i Halmstad

    Author : Jonas Helgesson; Kristian Stojkovic; [2023]
    Keywords : Consumer Attention Span; Digital Marketing Strategies; Consumer Behaviour; Digital Media Platforms; Konsumenters Uppmärksamhetsförmåga; Digitala Marknadsföringsstrategier; Konsumentbeteende; Digitala Medieplattformar;

    Abstract : The world of digital marketing is advancing at a rapid rate, an ever so increasing number of individuals are connected to the world wide web and subsequently being exposed to marketing messages in the thousands each day. For marketers this poses a unique challenge when it comes to creating a marketing segment which conveys their message effectively by attaining the attention of the consumer. READ MORE

  2. 2. The green and digital transition : A case study about the EU twin strategy and the perceptions of six large companies in Sweden

    University essay from KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Author : Oskar Enocksson; [2023]
    Keywords : sustainability; digitalisation; EU twin strategy; socio-technical transitions; business; hållbarhet; digitalisering; EU:s tvillingstrategi; socioteknologiska övergångar; företag;

    Abstract : Two of the global megatrends today are the green and digital transition. Climate change, loss of biodiversity, and an increasing scarcity of resources coincide with rapid technological development which is fundamentally altering societies. READ MORE

  3. 3. Hur kommunicerar ett av Sveriges större skogsföretag sitt CSR-arbete? : en fallstudie av Holmens CSR-arbete och kommunikation

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Anna Gustafsson; Mathilda Mickelsson; [2021]
    Keywords : corporate social responsibility; hållbart skogsbruk; triple bottom line; legitimitet; kommunikation;

    Abstract : Skogen är en betydande naturresurs för Sverige och har en avgörande roll för att nå de globala målen i Agenda 2030. Det är tydligt att det existerar meningsskiljaktigheter mellan olika aktörer inom skogsindustrin och det finns en pågående diskussion om dagens skogsbruk kan anses vara hållbart eller inte. READ MORE

  4. 4. Nudging av hållbara investeringar : en kvalitativ fallstudie där relationen mellan nudging och legitimitet undersöks

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Cornelia Elmström Friberg; Emma Jakobsson Jansson; [2021]
    Keywords : hållbara investeringar; nudge teori; legitimitetsteorin; hållbar utveckling; hållbara fonder; nudging; legitimitet;

    Abstract : Hållbara investeringar är ett av de lämpligaste sätten för fondbolag att bidra till en hållbar utveckling (Folqué et al., 2021). Eftersom hållbara fonder är en möjlig lösning på sociala- samt ekologiska problem bör de främjas (Talan & Sharma, 2019). READ MORE

  5. 5. Corporate social responsibility communication : a case study of Oatly

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Alexandra Mendebaba; [2019]
    Keywords : code of conduct; corporate communication; corporate marketing; corporate social responsibility; corporate social responsibility communication; stakeholder management; stakeholder involvement strategy; sustainability report;

    Abstract : The concept of corporate social responsibility (CSR) offers a solution for businesses to identify their roles in society in order to maintain corporate legitimacy in cooperation with the communities they exist. Even though companies started to work with CSR as part of their business, CSR communication remained overlooked, and the literature is scattered around various disciplines. READ MORE