Essays about: "försäljningskanal"

Showing result 1 - 5 of 9 essays containing the word försäljningskanal.

  1. 1. Relationsmat, det nya gamla sättet att handla mat : direkta försäljningskanaler för relationsmat samt om REKO-ring relationsmatkonsumenter

    University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Author : Sandra Lindell; [2020]
    Keywords : närproducerat; konsumentbeteende; livsmedelskedjan; ekologiskt; andelsjordbruk; gårdsbutiker; bondens marknad; försäljningskanaler; livsmedelskonsument; relationsmarknadsföring; local produce; consumer behaviour; food supply chain; organic; consumer supported agriculture; farm shops; farmer’s market; sales channels; food consumer; relationship marketing;

    Abstract : Matskandaler och onödiga tillsatser i maten har påverkat livsmedelskonsumenters förtroende för livsmedelsindustrin samtidigt som en ökad klimatmedvetenhet och kunskap om hur dagens matproduktion påfrestar klimatet har fått konsumenter att ifrågasätta livsmedelskedjan och hur och var maten produceras. Intresset för att handla mer närproducerad mat ökar och det nya begreppet relationsmat som främst anammats av olika REKO-ringar i Sverige är på uppgång och har uppmärksammats av konsumentgrupper som vill gynna den lokala ekonomin, handla ekologiskt, minska matmil och veta mer om ursprunget till sin mat. READ MORE

  2. 2. Drivkrafter bakom att starta en gårdsbutik : en fallstudie av 3 uppländska gårdsbutiker och lantbrukarna bakom dem

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Sanna Lindkvist; Natalie Tysk; [2016]
    Keywords : gårdsbutik; lantbruksentreprenör; pluriaktiv; portfolioentreprenör; resursutnyttjande; drivkrafter; motivation; landsbygd; lantbruk;

    Abstract : Sveriges landsbygd är under omstrukturering. Dagens lantbrukare väljer i högre grad att diversifiera lantbruksverksamheten för att sprida sina risker och få bättre lönsamhet. Efter en tid med svåra förhållanden hos de svenska lantbrukarna upplever främst nötköttsproducenter att framtiden ser ljusare ut gällande lönsamheten. READ MORE

  3. 3. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry

    University essay from KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Author : Sam Henriksson; [2015]
    Keywords : Personalized marketing; Privacy concern; Software; Computer games; Sales paradigm; Cryptography; Data security; Personlig marknadsföring; Privatliv; Integritet; Mjukvara; Dataspel; Säljparadigm; Kryptografi; Datasäkerhet;

    Abstract : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. READ MORE

  4. 4. En jämförelse mellan konventionell produktion av grisar inomhus och utomhus.

    University essay from SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Author : Carin Ekström; [2013]
    Keywords : konventionell grisproduktion; inomhus; utomhus; miljö; hälsa; beteende; produktivitet; ekonomi;

    Abstract : I Sverige och i Finland sker den konventionella grisproduktionen inomhus i huvudsak på två sätt, antingen genom integrerad produktion eller genom specialiserad produktion. Den kon-ventionella utegrisproduktionens struktur och förekomst skiljer sig däremot mer mellan län-der. READ MORE

  5. 5. Hur lantbrukare i Uppland påverkas av att producera lokalt och ekologiskt kött : en fallstudie om Upplandsbondens

    University essay from SLU/Dept. of Food Science

    Author : Anna Samuelsson; [2012]
    Keywords : ekologiskt ; kött; lantbruk; närproducerat; resiliens; Uppland ; Upplandsbondens;

    Abstract : Marknaden för lokal och ekologisk mat har vuxit och det finns idag flera olika försäljningskanaler för produkter som produceras inom lantbruket. Denna uppsats syftar till att undersöka hur lokala och ekologiska köttbönder i en förening i Uppland påverkas av sin valda produktionsinriktning och försäljningskanal, samt hur de bedömer sin resiliens. READ MORE