Essays about: "forest and agricultural customers"

Showing result 1 - 5 of 9 essays containing the words forest and agricultural customers.

  1. 1. CSR för delade värderingar : en fallstudie av kundperspektiv hos skogs- och lantbrukskunder inom banksektorn

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Erik Grafström; [2019]
    Keywords : consumer behaviour; corporate social responsibility; CSR 2.0; Hertzberg’s two-factor theory; laddering; means-end chain; Schwartz theory of fundamental values; konsumtionsbeteende; Hertzbergs tvåfaktorteori; Schwartz teori för grundläggande värderingar; socialt ansvarstagande i företag;

    Abstract : Finansbranschen, vilken är en bransch beroende av relationer. Hållbarhetsarbete som innebär begränsning av social och miljömässig påverkan är idag en viktig del av företagande i många branscher. Hur hållbarhetsarbetet tas i uttryck kan skilja sig mycket även inom samma bransch. READ MORE

  2. 2. Customers’ perceptions of self-service quality : a qualitative case study in the Swedish banking sector

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Simon Winter; [2019]
    Keywords : attributes; dimensions; forest and agricultural customers; self-service technology SST; SSTQUAL-scale; attribut; dimensioner; självbetjäningsteknik; skogs- och lantrbrukskunder; SSTQUAL-skala;

    Abstract : Self-service technology, SST, enables the customer to interact with a service without contact with an employee. This technology has several benefits for both customers and businesses and is a powerful tool to achieve long term success. So the quality of an SST becomes crucial for businesses in order to achieve long term success. READ MORE

  3. 3. Digital marknadsföring av banktjänster mot yngre skogs- och lantbruksintresserade personer

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Pierre Fridell; [2016]
    Keywords : digital marknadsföring; sociala medier; skogsbruk; lantbruk; banker; digital marketing; social media; silviculture; agriculture; banking;

    Abstract : Den ökande användningen av internet i dagens samhälle har lagt grunden till uppkomsten av fenomenet sociala medier. Sociala medier är digitala kommunikationskanaler som tillåter användare att kommunicera och utbyta information med varandra. READ MORE

  4. 4. Kundnöjdhet vid jord-och skogsaffärer : fallet Areal

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Minna Norrman; [2016]
    Keywords : kundvärde; kommunikation; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; jord-skogsfastighet; fastighetsmäklare; customer value; communication; relationship marketing; service marketing; quality; real estate agent;

    Abstract : Förståelsen för- och vikten av kundnöjdhet och affärsrelationer med sina kunder har under de senaste decennierna ökat. Begreppen tjänstemarknadsföring och relationsmarknadsföring har blivit etablerade och idag vill de flesta företag veta hur kunder upplever affärerna med dem. READ MORE

  5. 5. Hur väljer unga blivande jord- och skogsägare bank när ett ägarskifte ska genomföras på fastigheten?

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Axel Nobel; [2013]
    Keywords : bank; val av bank; ekonomisk förening; ägarskifte; generationsskifte; kundsegmentering;

    Abstract : Dagens jord- och skogsägare står inför ett kommande ägarskifte då cirka en fjärdedel av Sveriges jord- och skogsägare är över 60 år gamla. Marknadspriserna och insatsvarorna har ökat kraftigt den senaste perioden. READ MORE