Essays about: "gårdsbutik"

Showing result 1 - 5 of 17 essays containing the word gårdsbutik.

  1. 1. Platsidentitet och mervärde på landsbygden : en fallstudie av tre gårdsbutiker i södra Sverige

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Axeline Nilsson; [2023]
    Keywords : platsidentitet; mervärde; community; gårdsbutik; närproducerat;

    Abstract : Sveriges lantbruk blir alltmer diversifierat, där en verksamhetsgren som blir allt vanligare är egenförädling av livsmedel. En av de vanligaste formerna att nå ut till konsumenter är genom att starta en egen gårdsbutik och bedriva gårdsförsäljning, då konsumenten i större utsträckning efterfrågar närproducerade livsmedel. READ MORE

  2. 2. Spiragården

    University essay from KTH/Arkitektur

    Author : Saskia Befrits Terpstra; [2022]
    Keywords : School; Agriculture; Hybrid;

    Abstract : Spiragården, an education center in Torshälla.A place that promotes the exchange of knowledge in the field of cultivation, agriculture and self-sufficiency. The premises provides space for education and food production. READ MORE

  3. 3. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2022]
    Keywords : gårdsbutik; digital marknadsföring; content marketing; storytelling; marknadsmixen; marknadssegmentering;

    Abstract : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. READ MORE

  4. 4. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE

  5. 5. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE