Essays about: "hållbar undervisning"

Showing result 1 - 5 of 7 essays containing the words hållbar undervisning.

  1. 1. Pedagogisk odling i grundskolan : kunskap, praktik och skörd för framtidens skolmat

    University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Author : Joel Deutschmann; [2021]
    Keywords : hydroponik; hydroponisk odling; hållbarhet; livsmedelssystem; microgreens; mikrogrönt; odlingspedagogik; skola; skott; undervisning vertikal odling; cultivation; education; food system; hydroponic vertical cultivation; hydroponics; school; sprouts; sustainability;

    Abstract : Livsmedelsproduktionen står för ungefär 26 procent av världens globala utsläpp av växthusgaser och har därmed en stor inverkan på planetens klimat och ekosystem. Sverige importerar majoriteten av de grönsaker och frukter som konsumeras i landet. READ MORE

  2. 2. Aesthetic Experiences and the Miracle of Action : On the Radical Possibility of Art in Teaching and Learning

    University essay from Södertörns högskola/Estetiska lärprocesser; Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Author : Petra Lundberg Bouquelon; [2019]
    Keywords : aesthetic experience; aesthetic learning; teaching; phenomenology; clown knowledge; not-knowing; unlearning; space for action; homo faber; sustainable teaching; constructive alignment; NPM.; estetisk erfarenhet; estetiska lärprocesser; undervisning; fenomenologi; clownens kunskap; icke-vetande; av-lärande; handlingsutrymme; homo faber; hållbar undervisning; konstruktiv länkning; new public management;

    Abstract : This master essay starts with the author having an encounter with two 14-years old boys who claim that they are Nazis. In a school project where the pupils made films about norms in the society they made a film with a clearly racist and homophobic message. READ MORE

  3. 3. Preparing Pupils for Climate Change

    University essay from Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Author : Tomas Hedlund; [2015]
    Keywords : education; climate change; teaching; school; peace education; global citizenship education; education for sustainable development; empower;

    Abstract : Klimatförändringarna är troligen den största utmaningen mänskligheten står inför. För den överskådliga framtiden, nuvarande och kommande generationer kommer att tvingas relatera till den genom hela sina liv. Det finns ett behov av att förbereda dem för de utmaningar klimatförändringarna innebär. READ MORE

  4. 4. Teaching sustainability in a geographical context

    University essay from Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Author : Marie Norman; [2014-02-07]
    Keywords : Utbildning för hållbar utveckling; geografiundervisning; geografiskt sammanhang; fältstudie; Serbien; Education for sustainable development ESD; geography teaching; geographical context; field study; Serbia;

    Abstract : Denna studie undersöker de geografiska sammanhang som formar geografilärares idéer och undervisning om hållbar utveckling i grundskolan i Serbien. Syftet är att bidra till förståelse om hur idén om hållbar utveckling tolkas i de lokalt unika förutsättningar som utgör geografilärares geografiska sammanhang. READ MORE

  5. 5. Enable Emergent Literacy by Including ICT in Preschool class : A socio cultural approach to ensure a positive learning atmosphere

    University essay from Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskap

    Author : Shashi-Rekha Berglund; [2011]
    Keywords : Classroom behavioral problems; Early childhood education; Emergent literacy; Ethnography; IT and ICT as teaching resource; Positive reinforcements; Social constructivism.;

    Abstract : A comparative study between old school which is considered to be boring and out of context by (many student) to new school of teaching where divers IT and ICT gadgets are used and their implications in creating a positive teacher student relationship from the very start to promote emergent literacy within preschool class. This ethnographic study examines how two preschool class teachers incorporate both old and new methods to create interest for learning and meaningfulness among their students in accordance with the national goals for education and lifelong learning. READ MORE