Advanced search
Showing result 1 - 5 of 7 essays matching the above criteria.
-
1. Pedagogisk odling i grundskolan : kunskap, praktik och skörd för framtidens skolmat
University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Abstract : Livsmedelsproduktionen står för ungefär 26 procent av världens globala utsläpp av växthusgaser och har därmed en stor inverkan på planetens klimat och ekosystem. Sverige importerar majoriteten av de grönsaker och frukter som konsumeras i landet. READ MORE
-
2. Aesthetic Experiences and the Miracle of Action : On the Radical Possibility of Art in Teaching and Learning
University essay from Södertörns högskola/Estetiska lärprocesser; Södertörns högskola/LärarutbildningenAbstract : This master essay starts with the author having an encounter with two 14-years old boys who claim that they are Nazis. In a school project where the pupils made films about norms in the society they made a film with a clearly racist and homophobic message. READ MORE
-
3. Preparing Pupils for Climate Change
University essay from Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Abstract : Klimatförändringarna är troligen den största utmaningen mänskligheten står inför. För den överskådliga framtiden, nuvarande och kommande generationer kommer att tvingas relatera till den genom hela sina liv. Det finns ett behov av att förbereda dem för de utmaningar klimatförändringarna innebär. READ MORE
-
4. Teaching sustainability in a geographical context
University essay from Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleAbstract : Denna studie undersöker de geografiska sammanhang som formar geografilärares idéer och undervisning om hållbar utveckling i grundskolan i Serbien. Syftet är att bidra till förståelse om hur idén om hållbar utveckling tolkas i de lokalt unika förutsättningar som utgör geografilärares geografiska sammanhang. READ MORE
-
5. Enable Emergent Literacy by Including ICT in Preschool class : A socio cultural approach to ensure a positive learning atmosphere
University essay from Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskapAbstract : A comparative study between old school which is considered to be boring and out of context by (many student) to new school of teaching where divers IT and ICT gadgets are used and their implications in creating a positive teacher student relationship from the very start to promote emergent literacy within preschool class. This ethnographic study examines how two preschool class teachers incorporate both old and new methods to create interest for learning and meaningfulness among their students in accordance with the national goals for education and lifelong learning. READ MORE