Essays about: "help profitability problem"
Showing result 1 - 5 of 25 essays containing the words help profitability problem.
-
1. Supply Chain Incentive Alignment in Bottom of the Pyramid environments
University essay from Lunds universitet/Teknisk logistikAbstract : Background: Alleviating poverty is critical for achieving sustainability (Zomorrodi et al., 2019). READ MORE
-
2. Anledningar till att förmedling av lamm är mindre förekommande i Sverige : en kvalitativ semistrukturerad intervjustudie
University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101); SLU/Dept. of People and SocietyAbstract : Den svenska lammproduktionen är en liten del av den totala produktionen av lamm i EU och mindre besättningar dominerar branschen. Precis som i den internationella produktionen finns det olika uppfödningsstrategier. I detta arbete belyses strategin kring förmedling av lamm, som i Sverige är mindre vanligt. READ MORE
-
3. Purchasing and Digitalization in an era of Turbulence
University essay from Lunds universitet/Teknisk logistikAbstract : Background: This research delves into the uncertainties and challenges encountered in global supply chain operations, exacerbated by unpredictable events such as the COVID-19 pandemic and the 2021 Suez Canal obstruction. These disruptions can lead to stock-outs, poor capacity utilization, and the need for expensive buffers. READ MORE
-
4. Hur påverkar ägandet lantbrukares inställning till risk?
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Att försörja en växande befolkning med mat är idag ett allt större problem i världen samtidigt som klimatförändringar och marknadssvängningar gör lantbrukarens företagande allt mer riskutsatt. Det svenska lantbruket har även genomgått en strukturrationalisering vilken bidragit till att lantbruksenheter konsoliderats i större enheter med färre brukare. READ MORE
-
5. Oops! I Did It Again... : Exploring consumers’ post-purchase emotions in regards to impulsive shopping and product returns online.
University essay from Jönköping University/Internationella HandelshögskolanAbstract : Background: The expansion of e-commerce and online orders have led to companies creating new marketing strategies, where impulsive purchases are important in order to boost sales. However, this also has negative aspects concerning overconsumption and the environmental impact. READ MORE