Essays about: "historical factors administration"
Showing result 1 - 5 of 8 essays containing the words historical factors administration.
-
1. Arbete med biologisk mångfald på Kungliga Djurgården : med fokus på rödlistade och invasiva arter
University essay from SLU/Dept. of EcologyAbstract : Fler och fler arter hotas av förändrad markanvändning, klimatförändringar, spridning av invasiva arter m.m. För att motverka den negativa utvecklingen har urbana grönområden blivit allt viktigare. READ MORE
-
2. Sorgträd : ett grönt kulturarv med ena roten i graven? – en undersökning av utvecklingen av sorgträd mellan 1967 och 2021 på Gamla kyrkogården i Malmö
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Grönområden och träd i urbana miljöer bidrar med för oss människor nödvändiga ekosystemtjänster, men grönområden riskerar att försvinna i och med en ökad exploatering. Många kyrkogårdar fyller idag en funktion både som begravningsplats och som en grön miljö för rekreation och återhämtning. READ MORE
-
3. Antecedents of Public Service Motivation : a Study of Swedish Municipalities
University essay from Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiAbstract : Public Service Motivation is a concept of a rather short history. It refers to an altruistic form of motivation to serve the interests of a broader community and appears in the way individuals react towards motives grounded mainly within public institutions. READ MORE
-
4. Why rock the boat? - A qualitative case study concerning three municipalities’ reasons for large-scale organisational change
University essay from Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenAbstract : There is an ongoing debate within Swedish public administration regarding whether municipalities can handle contemporary issues that require some amount of coordination as well as whether they are straying from democratic principles. It is argued that the origin of this debate lies in the sectorisation of the Swedish welfare system, where the traditional model has been deemed unfit. READ MORE
-
5. Customer Churn Predictive Heuristics from Operator and Users' Perspective
University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kommunikationssystemAbstract : Telecommunication organizations are confronting in expanding client administration weight as they launch various user-desired services. Conveying poor client encounters puts client connections and incomes at danger. One of the metrics used by telecommunications companies to determine their relationship with customers is “Churn”. READ MORE