Essays about: "international companies communication"

Showing result 1 - 5 of 141 essays containing the words international companies communication.

  1. 1. NAVIGATING WORKPLACE CONFLICT A case study of local and foreign employees at an international company in Tanzania

    University essay from Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Author : Suzana Aroko; [2023-02-01]
    Keywords : Intercultural conflict; workplace conflict; culture; conflict management styles; Tanzania; Kenya; Germany; United States of America;

    Abstract : In the era of global trade and professional ties across borders, understanding how individuals from diverse contexts frame and respond to workplace conflict is critically important. Researchers have found various variables with some correlation to preferred conflict management style. READ MORE

  2. 2. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Maha Hafidh; [2023]
    Keywords : Public relations; journalism; media landscapes; international public relations; Omvärldsrelationer; journalistik; medielandskap; internationell PR;

    Abstract : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. READ MORE

  3. 3. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Sofia Andersson; [2023]
    Keywords : effekter på värdekedjan; fallstudie; frivilliga hållbarhetscertifieringar för byggnader i Sverige; hållbar utveckling; ; standarder;

    Abstract : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. READ MORE

  4. 4. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions

    University essay from Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Author : Ebrahim Al-Sharif; [2023]
    Keywords : Employer branding EB ; diversity branding; inclusion branding; employer of choice EOC ; external digital communication; information technology IT ; Arbetsgivarvarumärke; mångfaldsvarumärke; inkluderingsvarumärke; föredragen arbetsgivare; extern digital kommunikation; informationsteknologi IT ;

    Abstract : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. READ MORE

  5. 5. The effect of Covid-19 on international business negotiations. : A qualitative thesis on international business negotiations.

    University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Author : Jesper Carlzén; Oscar Thornton Wallén; [2023]
    Keywords : International Business; Business Negotiations; Digitalization; Covid-19; Business Relationships;

    Abstract : This thesis aims to examine how Covid-19 affected international business negotiations. This paper uses empirical data collected from four international companies from different industries. The respondents from the companies have different roles, in this case, procurement managers, sales manager, and marketing manager. READ MORE